Gå til innhold

OBC problemer E39 97mod

Ranger emnet


roveen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet ikke om dette har med obc'en å gjøre.

Men er det flere som har problemer med at hver gang etter at bilen er stoppet og nøkkelen er tatt ut av tenningen så resetter stereoen seg?

 

Neste gang nøkkelen vris i pos. 1 og stereoen skrus på så er:

 

-Volumen meget høy.

-Balansen har flyttet seg til venstre side.

-"Fader" står kun på fronthøytalerne.

-Bass og treble er endret til maks.

 

Annenhver gang tenningen slås på så kommer meldingen "Sett inn simkort" i den innebygde telefonen

 

Er dette en "barnesykdom" på disse bilene?

Det har vert slik de 2 årene jeg har eid bilen.

 

Er det evt dyrt å reparere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Oioioi!

 

Jeg har faktisk så og si samme problem! Er nok noe som går igjen på enkelte av stereoene til denne serien. Jeg har forsåvidt ikke 100% samme feil men:

-Volumen meget høy.

-Balansen har flyttet seg til venstre side.

-"Fader" står kun på fronthøytalerne.

-Bass og treble er endret til flat.

 

Jeg tror ikke jeg gidder bruke ei krone på å "reparere" dette men stikker heller på dynga og peller ut en som funker. Å fikse gammel småelektronikk er som regel dyrere enn å kjøpe no brukt rask.

 

Ser ut som høgger'n i Saggrenda ved Kongsberg har en del av disse stereoene så jeg kommer til å stikke innom der en dag jeg er på de trakter og bytte med en som fungerer.

 

Hvis noen mot formodning veit hvordan det fikses så hadde det vært supert!

2001 BMW 320i

1996 BMW 523i

[x] 1998 Opel Astra 1.6 Sport STV

[x] 2000 Opel Vectra 1.8 STV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke kun er meg som har dette problemet.

 

Jeg har funnet ut at ved enkelte innstillinger så flytter ikke bass/treble, balance/fader seg.

 

Som f.eks at viss du setter balance ett "hakk" mot venstre fra center så blir den stående der.

 

Samme med bassen, men detter varierer gjerne fra stereo til stereo..

Men jeg har ikke Funnet noen løsning på volumen.

 

Tror dere det kan være en programerings sak? at det kan rettes på med f.eks ett diagnose program som de selger her?

 

http://www.finnfeil.no/index.php?main_page=index&cPath=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår