Meling- Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Hei. Har lest en hel del om denne oppgraderingen. Men fant ingenting om det her inne så tenkte kansje vi kunne ha en tråd hvor man kan finne ut hva som funker og ikke. Ikke at jeg vet alt det på noen måte! Men jeg har nå bestilt meg en K04-015 turbo, nytt grenrør, racecat, fmic. Bør jeg ha dyser til dette og? Og har også lest om en K04-023 turbo som skal være litt kraftigere. Brukes på 225hk TT org. Men det sies og an denne bare passer på tverrstilte motorer? noen som vet noe om dette? Siter - Audi A4 Avant 1.8T 96 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Tror nesten jeg ville tatt en titt på VW Vortex og her http://www.audizine.com/forum/showthread.php?t=187836 Og her http://www.bilforumet.no/audi/166078-1-8t-spm-ang-effekt-muligheter.html Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Den TT turboen passer ikke cat/downpipen som står i A4'n. Så den er ikke bolt on. Det hjelper nok ikke med andre dyser om du ikke programmerer om hjernen. Med dyser og programmereing og K04 kan man dra ca 240hk ut av motoren, må kanskje stille eller bytte bensinpumpe også. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meling- Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 den skal omprogrammeres ja, trodde du måtte det uansett? er uchippa 150hk nå. takk for link alex. får lese mer :D Siter - Audi A4 Avant 1.8T 96 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Med K04 ville jeg og benyttet muligheten til å bytte grenrøret, det er trangt, og ikke noe jeg ville anbefalt på noe over K03. Men Alex viser jo til en grei tråd her, så spørsmålet er vel heller hva du bygger deg mot, og heller velge hardware deretter. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meling- Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 ja grenrør er bestilt nå etter tips fra deg :) vil ha rundt 250hk blir -15 turboen for liten da eller? Siter - Audi A4 Avant 1.8T 96 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg har satt meg så og si ingenting inn i de forskjellie K04 utgavene, bare ville opplyse om at du får bedre flow -> bedre respons med annet grenrør. Mindre motstand gir og mindre varme, som betyr bedre effekt. En grei referanseside er jo 034motorsports.com. Tror nok endel går for Garrett K04 for rundt de effektene, evt går for GT28 først som sist. Men ta en kikk der, de har presentert det greit ift hvilke oppsett til hvilken effekt :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Hvis du skulle ha grenrør hadde vært like greit med GT28RS turbo og T28 grenrør. Mye bedre;) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meling- Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 og dyrere ? :P Siter - Audi A4 Avant 1.8T 96 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 De ekstra kr er virkelig verdt det. Forskjell på 240 og 300hk:) Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meling- Skrevet Oktober 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2008 hvor mange ekstra kroner er det snakk om egentlig? Siter - Audi A4 Avant 1.8T 96 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Oktober 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2008 Går du for Garret GT28RS noe som har 3" inn på turboen ville jeg bygget om luftfilter innsuget til 3" også. Her kan det lett bli flaskehals når det gjelder å ta ut hester av motoren (bare spørr meg). Du kan da enten bytte til S3 LMM hus eller lage en selv i f.eks rustfritt stålrør, med S3 hus slipper du jo bygge den biten selv. Ny frontmonter IC, konfilter, downpipe 3”, eksos, dyser og resirkventil er jo ikke noe u-ting heller. Ta en tlf til Turbopower 32 72 27 00 å prat med Rune Henninen. Han har nettopp satt inn Garrett GT 2860RS turbo i sin 1.8T A3 ++, oppsette hans ga fra 150HK til 300HK, (mappet på Flissundet Motorservice). Vært å ta en tlf å prate litt med han. Kan også se prosjektet og hva han har brukt her http://www.turbopower.no/del02.html PS: Penger koster jo alt her i verden som er gøy, må bare vurdere hva du skal bruke og hva du skal hente ut av bilen. Prat med de gutta som skal mappe bilen din og hør hva de mener du burde ha for å få 250HK i motoren eller det du måtte ønske. Husk er noe drivverkstap også. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.