Gå til innhold

Brann hos Japan auto

Ranger emnet


Mr_No_Name

Anbefalte innlegg

Hvorfor gå så OT og blande inn volvoer/rånere/tyskerfrelste osv i dette, vi er alle mennesker med kjærlighet for bilene.

Uansett om noen har tent på eller ikke, så er det utrolig kjipt når sånt skjer både for mennesket som lever av dette og menneskene i miljøet rundt.

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper faens å forbanna inni HELVETTE lite hva diverse folk her inne synes om supra/skyline/200sx osv. Poenget her er at dette suger ganske så heftig for fyren som driver Japan Auto, og at uansett hvilken jævla land bilene kom i fra, så er det rimelig surt når såpass "skjeldne" biler går opp i brann.

 

Tenk og diskutere noe så dumt. Dette forumet blir bare bedre og bedre......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper faens å forbanna inni HELVETTE lite hva diverse folk her inne synes om supra/skyline/200sx osv. Poenget her er at dette suger ganske så heftig for fyren som driver Japan Auto, og at uansett hvilken jævla land bilene kom i fra, så er det rimelig surt når såpass "skjeldne" biler går opp i brann.

 

Tenk og diskutere noe så dumt. Dette forumet blir bare bedre og bedre......

 

du har lært deg å banne+ skrive sjelden med skj, dette forumet blir bare bedre og bedre.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erstatningsoppgjør da;)

 

Om Tom Ole hadde hatt forsikring, men nei..

Så da og gå rundt og tro han har tent det på blir for dumt.

BRANN PÅ JAPAN AUTO!

 

Natt til lørdag 18 oktober brant store deler av vår ene lagerbyggning ned til grunnen og tok med seg verkstedet vårt, delelager og 10 biler.

 

Brannvesenet gjorde en kjempejobb med å få slukket brannen som til tider var veldig dramatisk. Det så ut som at alt skulle brenne opp... Etter hvert kom også Sarpsborg brannvesen på banen og tok for seg å safe det siste bygget av i alt tre som henger sammen og holdt varmen unna slik at dette ble reddet. Dette frigjorde mannskap fra Fredrikstad brannvesen slik at de fikk anledning til å høre på våre tryglende befalinger om å konsentrere seg om å få reddet bilene øverst i byggningsmassen. Denne delen inneholdt Top Secret Supraen, ”No Secret” S15, Tommy Kaira Skyline GT-T34, Lexus IS300, og Nissan Figaro. Etter en dramatisk kamp mot tiden og flammene så fikk vi omsider brukket opp to kjøreporter og slukket såpass at det var mulig og gå inn og ta ut ”gullet”. Når denne var ute så raste taket og la seg pent ned på de resterende bilene der og brannmannskapene kjørte på hardt med vann fra flere kanter for å stoppe flammene i og også ta disse bilene. Noe de tilslutt klarte å stoppe! Bilene er fortsatt inne men så langt det har vært mulig å se så tror jeg de har klart seg bra.

 

Ellers så brant min svarte Soarer som jeg (og Stian Hafsengen) har brukt litt i sommer sammen med en nyere Supra som vi holdt på å bygge opp til driftebil, Erik`s (Auto-Sign) Skyline GTS-T33, en rød Silvia S14,5, en Euro Spec Supra (min første Japanske Sportsbil) og en Skyline GTR32. De fleste av disse bilene er totalskadet/totalt utbrent. Nå skal vi inn i morgen og se så får litt mer oversikt da. Hadde også fått inn masse deler, turbokit, coilover kit osv fra Japan som skulle legges ut for salg… det meste av dette befant seg der det brant verst..

 

Politiet har i helgen og i dag mandag jobbet hardt med å sikre bevis bl.a med bistand fra Kripos, så det er tydelig at de vil finne ut av dette. De ble i dag i 1500 tiden ferdig med åstedsgranskinga og setter nå i gang etterforskningen for fullt. De sier nå ”uoffisielt” at bygget er tent på, mest sannsynlig med hjelp av en lett antennelig væske (bensin) men dette er ikke bekreftet. Vi har overhodet ingen forsikring hverken på bygget som er nedbrent eller innventar eller biler så dette er et meget stort tap for Japan Auto AS.

 

Har fundert mye nå i helgen på ”hva gjør jeg nå??” Når det nå etterhvert har gått opp for meg hva som har skjedd så har jeg følt at oppgittheten har prøvd å ta overhånd. Men alt du ikke dør av gjør deg sterkere sies det… Så det er ikke annet å gjøre enn å krumme ryggen og gå på igjen. Første jeg må gjøre er å slanke bilparken og frigjøre kapital til å få bygd opp verkstedet igjen. I den anledning har jeg nå redusert prisene på bilene betydelig. I fremtiden vil jeg ha langt færre biler på lager og satse på noe nytt som jeg har fundert på en stund nå. Mer om dette snart.

 

Utrolig godt å motta all støtten fra drifte folket på forumet på http://www.powerdrift.no, andre bilforum, på facebook, på sms, telefonsamtaler, e-mails og svar på avisinnlegg. Har fått støtte erklæringer fra Danmark, Finland, Irland og England, det varmer stort og hjelper til med å holde gnisten i gang.

 

Tusen takk for all støtten!

 

Tom Ole

 

Joachim

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står utrolig respekt av at han faktisk svelger en kamel og begynner på'n igjen :D Tror jeg ville ligget inne og gråtet kålhoder i flere år..

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første som slo meg da jeg hørte om denne brannen lørdag morgen er at det måtte jo være forsikringsvindel. Som mange vet har det vært rimelig "hett" rundt øra til Tom Ole den siste tiden. Men etter å ha lest og snakket med folk her og der har jeg snudd og tenkt at han må jo være fullstendig idiot om han selv skulle ha arrangert det der. Gutten har jo ikke forsikring og har etter det jeg vet vært i politiets søkelys for ett par andre småsaker i en periode nå. (Sitat av kamerat)

Men uansett er det ett tap for Norge at så mange biler brant inne og ble skadet! Håper gutta får igang det nye opplegget sitt så vi kan fylle våre garasjer med gromlyd fra Japan. =)

Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =)

Opel Frontera -94 2,3Tdi

Citroen Berlingo -06 1,4i

Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T

+Masse annen moro =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår