turbotassen Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Var ute å luftet vinterbilen som eg kjøpte i kveld. Er 244 med m47. alt er orginalt.. gubbekjørt rett over 190.000 Vi drev å herja litt å koste oss, så sto vi iro en stund på Mix'n og når jeg vrengte ut derfra, kom det en "knekkelyd" fra enten girkasse eller noe på drivlinjen.. Kommer KUN når jeg svinger til høyre med pådrag. Ikke ved pådrag framover eller i venstresving.. Noen som vet? Står 1031 aksel på den som skal være ettermontert. er snakk om en 1990 mod. Takker for evt. svar Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Er det diffsperre på den? Eller en orginal åpendiff ? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Det vet jeg ingenting om.. Det er en helt orginal aksel.. Spinner bare på ett hjul hvertfall, på tørr asfalt Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Hørtes ut som knekt drivaksling.. Hva skjer om du gasser/clutcher bilen i venstresving? (Når høyrehjulet har mindre kontakt med bakken enn venstrehjulet? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Har ikke hørt noe der ennå.. Men det kommer vel en gang i tiden det og... Kan godt være knekt drivaksel ja, det samme mente fattern :D Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Hvis du knekker drivaksel på en åpen diff, så går ikke bilen framover vel? :P Noe annet for meg virker VELDIG ulogisk. Høres mer ut som diffen din spør du meg, de pleier å knekke og nappe litt i svinger! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Hvis du knekker drivaksel på en åpen diff, så går ikke bilen framover vel? :P Noe annet for meg virker VELDIG ulogisk. Høres mer ut som diffen din spør du meg, de pleier å knekke og nappe litt i svinger! :) Sveisa sperre på vei til og ryke:scared Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Står at den er original og alltid har dratt ett hjul... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Står at den er original og alltid har dratt ett hjul... ok ta av dekslet og sveis ei sperre da hehe eller se åssen solhjulet ser ut og pinjongen:evilspide Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 skjønner meg mindre og mindre på det. bilen vibrerer noe jævlig i høyresvinger, og det kommer skikkelige knekkelyder.. skal ikke sveise noe, skal bruke bilen til og fra jobb, da er ikke esabsperre noe gøy Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 skjønner meg mindre og mindre på det. bilen vibrerer noe jævlig i høyresvinger, og det kommer skikkelige knekkelyder.. skal ikke sveise noe, skal bruke bilen til og fra jobb, da er ikke esabsperre noe gøy rister det bak eller foran? sikker ikke det er stabstag eller bärebru bak som har gått skogen??:scared Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2008 Som flere sier her virker det som om differensialen har havarert. De små drevene inne i diffen er jo kun i virksomhet ved sving og når man spinner på ett hjul. Ved vanlig rettfram-kjøring står de i ro. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2008 Ok, takk for svarene. Da blir det byttet bakaksel i kveld.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg