Rolla_RS Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Motoren har kastet en del olje ut luftfilteret. Antar at det kommer fra veivhus luftingen som igjen kan tyde på mer alvorlige problemer. Men er det noen som har en metode jeg kan finne ut hva det er uten å demontere hele motoren? Desperat etter hjelp! Mvh Rolla_RS Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Tok nettop kompressions test med nedslående resultat. Sylinder 3 er det ikke kommpression på. Frykter at en av dysene har tatt kveld og stempelet er DØDT! Må nok bite i det sure eplet og ta av toppen. Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Har fått ut stempelet. Det var sprukket og et stykke hadde falt av. Samt den ene kompressions ringen var i 20 biter,minst. Bra jeg meldte meg inn i Toyota Klubben og får 15% rabatt Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Hmm, ikke for å være dust, men hvis den toyotan ikke var grisetrimma så var ikke dette så imponerende. ? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Hersker Hans Hmm, ikke for å være dust, men hvis den toyotan ikke var grisetrimma så var ikke dette så imponerende. ? Trenger jo ikke være grisetrimma for att en dyse skal ryke:) Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Synes signaturen din passer fint:D Enten er det elendig kvalitet på motoren, eller det har vært en feil der lenge som du ikkje har oppdaga og bare kjørt og kjørt. Ting går fortere galt viss velikeholdet ikkje er tilstedeværende. Var selv litte påpasselig med kjølevæske EN gang og det kosta meg topprenovasjon TO ganger. Maks uflaks.:mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Vanlig grunn til det er jo slitte stempelringer. Trimmer du mye så spruter det jo mye mer ut. Cossien spytta ut 2-3 dl gjennom luftfilter under bremsinga. Bare å bygge om utluftinga det. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Var nok varmgang som har gjort det. Har merket at dysene har vært litt uberegnelige i det siste men tenkte ikke mer på det. Det kostet meg et stempel. Selv toyota skjærer seg hvis det bare blir varmt nok. ;) Men,men, kunne jo vært værre. Får nok investere i noen nye dyser tenker jeg. Ikke bra nå som jeg er student og jul og alt :mad: Kommer nok gjennom dette og :) Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Varmgang er døden, og jævla dyrt:mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2003 Kommer fra det med et nytt stempel,ringsett og noen brukte dyser. Heldigvis ikke noen merker i sylinderen;) Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet Desember 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 uten å ødelegge tråden din - men hvordan sjekker man kompresjon i en sylynder? Tar av toppen og legger leppa rundt og blåser? :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolla_RS Skrevet Desember 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2003 Tar ut alle pluggene, setter i Kompressions testeren, holder "gassen" i bunn og kjører motoren på starteren noen omdreininger. Kompressions måler som holder seg der den er høyest er et "must". Enkel måte å finne tilstanden til motoren. Spør noen som har greie på din motor om hva trykket skal være ;) Siter 96. Volvo 850 stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.