Gå til innhold

Min '92 Ford Sierra 2.0i CLX DOHC :)


eiv880

Anbefalte innlegg

1992 Ford Sierra 2.0i CLX DOHC

 

Ett bilde fra salgsannonsen:

70_-381101563.jpg

 

Fikk bilen, og da va det rett ned på verkstedet som faren til en kompis av meg eier:

P230908_21.37.jpg

 

Såg veldig bra ut. Fanst ikke rust i hjulbuene. Det som var å utsette var at bensintanken måtte byttes, for den hadde rusta litt i flensen (liten lekkasje), og bensinfilteret måtte byttes. Begge deler er bestilt.

 

Etter jeg fikk den har jeg bytta til Cosworth grill, fjernet hengerfestet og kobla stereo.

Har bestilt k&n induksjonskit, nye gulvmatter og nytt skinn til girstanga. Får det forhåpentligvis denne uka.

 

Bilder:

Bilde%20003.jpg

Bilde%20004.jpg

Bilde%20008.jpg

Bilde%20016.jpg

Bilde%20018.jpg

Bilde%20020.jpg

Bilde%20023.jpg

Bilde%20026.jpg

 

Følgte med en sub og en forsterker og to Magnat 6*9 i hattehylla.

CD-spilleren som stod i bilen hadde ikke forsterker utgang, så måtte invistere i en ny. Kenwood KDC-W7141UY

Subben og forsterkeren var ikke kobla, men når det ble kobla viste det seg at forsterkeren var for sterk for elementet. Så det brann opp etter litt spilling. Sikkert bare noe jalla uannsett.

Så da var det ut på bassbrothers igjen dagen etterpå for å kjøpe nytt element også (Ground Zero GZRW 12XS-AL 1x4 ohm Radioactive 12" 500W RMS). Spillte en god del bedre det ja.

Gamle:

P021008_16.17[01].JPG

Nye:

P031008_15.51.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Noen nyere bilder av bilen min.

 

Tok julevasken igår. :P

Har bygd ny basskasse, siden den gamle hverken var stor nok, eller tett.

 

Bilde%20030.JPG

Bilde%20032.JPG

Bilde%20039.JPG

Bilde%20049.JPG

Bilde%20054.JPG

Bilde%20065.JPG

Bilde%20066.JPG

Bilde%20068.JPG

Bilde%20072.JPG

 

Vinterfelger som står på. 13" stålfelg med kapsler fra biltema. :P

 

Ellers har jeg bestilt ny endepotte som er i posten i skrivende stund. 4,5" :P

Slik som denne:

september2005005-1.jpg

(Combatkit på FMCN sin bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Den var fin :) har du hatt noen problemer med motoren? Ser på en som er helt maken, samme modell. Samme motor også regner jeg med. Bare et ødelagt utløser lager til clutch som jeg bytter om jeg kjøper den. Bare usikker på om jeg skal kjøpe en sierra med dohc motor. Siden det er så mange som sier det er så dårlig i forhold til ohc sov... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår