Sikaflex Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 hei monterte ein turbo på min b230ft i går, men ette å ha kjørt 5km. fekk jeg nesten ikkje til og gi gass.. gjekk ut å opnet pansere å der ser jeg att heile turboen og esosmanilfolde var heilt rødt. noen som har peiling på ka som har gått gale? kan det være slanger som er feilkoblet eller? Noen som har tips? Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 hmm...beskriv dette med "fikk nesten ikke gitt gass" Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 er nok sikkert at motoren var død, ergo ingen effekt da den er for varm.. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 trur kanskje ikke motoren får nok bensin jeg, og han har kjørt med tenningsbank over lang tid, ergo oppfatter hjernen dette, og struper tenninga...og DA er bilen dau da :) hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 hmm...beskriv dette med "fikk nesten ikke gitt gass" emm.. kunne kjøre heilt normalt men med en gang turboen starta å lade. kom den litt å so døde den vekk å kom igjen.. måtte halde ett javnt turtal for å få til og kjøre. kor skall slangene koblest fra turbo til innsug? veldi ny innen turbo.:P hehe Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 du har vel interkjølar på? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 du har vel interkjølar på? ja har en stor intercooler på den so den bør vell være bra. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 emm.. kunne kjøre heilt normalt men med en gang turboen starta å lade. kom den litt å so døde den vekk å kom igjen.. måtte halde ett javnt turtal for å få til og kjøre. kor skall slangene koblest fra turbo til innsug? veldi ny innen turbo.:P hehe hva slags hjerne kjører du? Bytta bensinfilter? "rutinga" av slanger er forferdelig logisk...bare husk at olje-dampen skal inn på sugeslangen til turbo'n...OG inn på innsuget (via en tynn,tynn slange). ellers er det hele ganske greit. Husk for ALL del å koble vakum til bensintrykks-regulatoren fra innsuget. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Sånn skal motorrommet se ut, og slanger :) Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 men motor går seg veldi varm. men trur de var pågrunn av att motor ikkje har kjølevifte.. veit ikkje ka han har styrt på me han som har bygt om bilen- har montert kjøle vifte no. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 vanskeli å sjå kar dei slangane går på det bilde-- Ikkje byttet bensin filter. Veit lite om det som har våre gjort med bilen er en ombygd bil. kar skall slangen frå wastegaten gå hen? slangen fra resirklert domp`? er det vikti de med olje åndinga? min står bærre ut i fri luft. Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 legg ut ett bilde, så skal vi se om vi kan hjelpe deg.... Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 vanskeli å sjå kar dei slangane går på det bilde-- Ikkje byttet bensin filter. Veit lite om det som har våre gjort med bilen er en ombygd bil. kar skall slangen frå wastegaten gå hen? slangen fra resirklert domp`? er det vikti de med olje åndinga? min står bærre ut i fri luft. - slangen fra wastegate skal vel stå framfor turboen? på en nippel der, med forbehold om feil:P - slangen fra resirkulert dump skal innpå røret ETTER lmm og luftfilter, altså på sugesiden av turboen. men som nevnt over, legg ut et bilde av motorrommet ditt så skal vi hjelpe :D Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 legg ut ett bilde, så skal vi se om vi kan hjelpe deg.... kamerae mitt ligger heime, skall ta med i mårgå å ta bilder. må finne ut fort ka som er gale.. en idiot kjørte inni 240en min forge helg å knuste fronte på den.. slike folk skulle haldt seg heime:P Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 - slangen fra wastegate skal vel stå framfor turboen? på en nippel der, med forbehold om feil:P - slangen fra resirkulert dump skal innpå røret ETTER lmm og luftfilter, altså på sugesiden av turboen. men som nevnt over, legg ut et bilde av motorrommet ditt så skal vi hjelpe :D Må rette på deg...en orginal FT har intern resirk. ventil i selve turboen... du snakker om B230ET, som har ekstern resirk/dump :) Men ja..send oss bilder...mye, mye MYE enklere. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.