Gå til innhold

ekstralys??

Ranger emnet


helu00

Anbefalte innlegg

jeg har dette selv ja. Har montert inn xenon både på fjernlys og tåkelys. helt konge.

 

monteringen i seg selv er meget enkel, det tar litt tid i og med at det er så fantastisk mye deler på en imponerende liten plass-

 

det som kan være litt krøkkete er å lage fester, eller finne festepunkter som kan brukes.

 

var fint lite demontering, det eneste er å ta av motordekslene under panseret.

 

hvis du skal sette inn i tåkelysa er det litt tungvint og komme til, og igjen fantastisk dårlig plass.

 

men innstalasjonen i seg selv er faktisk ikke mere enn et pærebyttte, med litt ekstra deler.

 

gi gass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i den pakka du kjøpte, mener jeg det skal være med noen nye "spacere" Det var det hos meg i alle fall.

 

La de gamle "spacerne" sitte på pæra, og ha disse liggende i bilen, i tilfelle det skullle bli mørkt en gang. Backup er alltid greit å ha. De nye "spacerne" passer som de gamle, så det er bare å låse de med fjøra.-

 

Det eneste jeg gjorde, var å skjære vekk en "gummihylse" på ledningssettet på xenon pærene.

 

For å få ting til å passe ordentlig, og for at instalasjonen skulle se nogen lunde ok ut, lagde jeg noen nye fester til ballastene. Hadde nok ikke trengt det, men for letthets skyld var det veldig greit. Der er jo en tanke trangt der.

 

Vær obs hvis du monterer i tåkelysene, og har parkeringssensorer fremme, da ballastene kan forstyrre disse, og de starter og pipe i alle mulige veier. Selv med 11+0000 meter fri sikt.

 

kj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har montert ekstra lys på min ;)

 

Avensis'en passer dårlig med ekstra "bøtte" lykter, så jeg kjøpte en lys rampe med 4 lykter. (ja, jeg vet det ikke er "lov")

Montert den i grillen forran og er godt fornøyd med både hvordan den lyser opp..

 

Et minus er at skilter blir veeeeldig lyse når du kjører mot de - men så lenge man ikke stirrer på de så går det greit, hehe

 

Nå i vinter skal jeg teste om de "blender meg mere" på grunn av snøen på bakken.

 

Like som de 4 lysene er ulovelig, er også xenon i fjern lysene ulovelig - så det er jo bare å velge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Jeg har montert ekstra lys på min ;)

 

Avensis'en passer dårlig med ekstra "bøtte" lykter, så jeg kjøpte en lys rampe med 4 lykter. (ja, jeg vet det ikke er "lov")

Montert den i grillen forran og er godt fornøyd med både hvordan den lyser opp..

 

Et minus er at skilter blir veeeeldig lyse når du kjører mot de - men så lenge man ikke stirrer på de så går det greit, hehe

 

Nå i vinter skal jeg teste om de "blender meg mere" på grunn av snøen på bakken.

 

Like som de 4 lysene er ulovelig, er også xenon i fjern lysene ulovelig - så det er jo bare å velge ;)

 

Kan du legge ut bilde av bilen med lysrampen, har tenkt på samme oppsettet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår