Gå til innhold

Hvilken slange løsnet?

Ranger emnet

Frank S.

Anbefalte innlegg

Originally posted by Asim

Jeg tviler sterkt på at en liten vakuumslange kan lage en så kraftig lyd at du hører den inne i kupeèn hvis den spretter av.

Jeg vil tippe en av de store slangene åp innsug/ic/turbo. ;)

Er som det blir nevnt over her bare å stikke hue nedi motorn og høre og se... :)

Asim er nok inne på noe her? Jeg har faktisk vært med på akkurat det samme med bilen til en kamerta av meg. Hadde akkurat hentet bilen fra chipping. Fikk temp på motoren og ga full gass. Plutselig sa det bare PYYYSSSSHHHH! , og så begynnte bilen å fuske noe sinnsykt. Jeg kan fortelle at fargen i ansiktet på eieren av bilen forsvant ganske fort. :D Vi kikket ned i under panseret men ingen røyk eller noe, kunne heller ikke finne noe som var løst. Av med plastdekslet og der lå synderen. Den store slangen fra intercooleren hadde hoppet av. Ny slangeklemme og tut og kjør! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hadde et skikkelig problem med at slangene fra turbo'n hoppa av med en gang jeg jeg slapp gassen for å gire eller bare slakke av... hørtes jo ut som en skikkelig grom Dump... Fikset problemet ved å sette på en Dump ventil. Slangene tålte ikke trykket som bygde seg opp mellom turbo og gass-spjeldet når det var stengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by integrale 16v

jeg blåste også slangen til colleren,men det høres jo ikke ut som en dumpventil,det er jo mer et skikkeli smell.

Kan vel ha litt med forskjellen på trykket og luft-mengda på Cosworth/Delta og en 1,8 T som gjør forskjellen på lyden? Er ikke akkurat verdens største turbo som står på en 1,8 T da :)

Ikke vet jeg, bare noe jeg kom på..

1992 Audi S4 2,2 tq sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider