Skillz2k Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Hei Familien eier en 94 bmw 316. Denne er vel innenfor grensen slik at den kan trimmes uten å måtte betale avgifter for den. Er det da mulig å kjøpe en m3 i tyskland og flytte alt over på den norske rammen og få dette godkjent???? Er det mulig å få et tysk firma til å gjøre denne ombyggningen og ta bilen hjem til norge og godkjenne dette her??? ¨ Hvordan stiller de forskjellige alternativene seg i forhold til moms og slikt. Må en betale moms av deler og arbeid når dette blir gjort i tyskland f.eks??? Til slutt.. Hvor mye kan en slik bil selges for sånn ca viss den blir godkjent???? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 Nå skal jeg trå stille med min viten her, men en kamerat hadde en E30 med M3 motor.. Han mente det var stress å godkjenne M motor i den, da BMW ikke ville utstede papirer på denne ombyggingen.. Derfor anbefaler jeg deg å snakke med BMW norge om dette FØR du begynner :) Får håpe det ikke stemte da :) Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 hmm. kan ikke være noe problem når en skal flytte alt fra en orginal M3 over i en annen Bmw. Er ikke skallene helt like da??? Kan ikke skjønne at det skal bli noe problem da Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 På E30 er karosseriet ulikt, men ettersom jeg har fått med meg er det likt på E36. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 3, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2003 kjøp et vrak fra Sverige. Der har jeg sett e36 m3 vrak til rundt 30/40000 kroner inn her. Det skal gå bra å få det godkjent, men jeg er litt usikker på om alt er bolt-on fra m3 til 316? Det går bra fra m3 til f.eks 325.... Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 på min var alt bolt on men har ikke godkjent det for det er en 97 mod mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Det skal være noen forsterkninger i M3 karroseriet (bak tror jeg). Disse kan skjæres ut og flyttes over fra en orginal M3. Siter Frode H. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gølfi Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Hørest ut som et kjempeprosjekt.. Hør litt rundt og så er det bare å sette i gang. Hva tror dere han kan få for bilen når den er ombygd? 94 mod ombygd m3, en rundt 200k? Siter 1989 Mazda RX7 NA med 150 illsinte wankel hester selges Annonse her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by gølfi Hørest ut som et kjempeprosjekt.. Hør litt rundt og så er det bare å sette i gang. Hva tror dere han kan få for bilen når den er ombygd? 94 mod ombygd m3, en rundt 200k? ca 140k mvh Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Desember 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 ikke mere??? Om det blir en komplett ombygget m3 med ny lakk osv.. Er ikke prisene mere på m3 om dagene???? Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Det er Punkt 1. Ett 316 karroseri Punkt 2. Er det forsvarlig bygd (Forstærkninger etc) Punkt 3. Det blir aldri en "Ekte M3" Hva du vil få igjen for bilen er som å spille lotto, noen betaler kansje mye andre gidder ikke tanken engang. That's life. Ekte M3'r har høy prisklasse. Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
villejan Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Dette har det vært oppe spørsmål om tidligere... Det som er med e36 er at det må forsterkes noe greier bak...Vet ikke hva. Ledningsnett og bremser er en selvfølge. Priser kommer vel litt an på hva du får en komplett motor med ledningsnett til. Men jeg kan tenke meg rundt en 60K for en grei motor som ikke er gått noe langt og med eller uten ledningsnett? Kan videre tenke meg at hele bygget vil koste deg rundt 90-120K, kommer helt an på hvor masse du skrur selv. Hva du får igjen når den er ombygget og skal selges tror jeg vil variere... Du vil ikke få "Ekte" M3 pris på en ombygget 316!! Så regn med 140-160 ut fra hvor masse motor og bil er gått! Siter VW Bora 2000 mod. 1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Så en vrak m3 på autodb.no til 30.000 kr. Motor og skinn interiøret var i bra stand. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=302736 Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kas Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Skillz2k ikke mere??? Om det blir en komplett ombygget m3 med ny lakk osv.. Er ikke prisene mere på m3 om dagene???? bilen er jo ikke org.m3 og da får du ikke det samme som en orginal bil. Siter sint e36 touring til salgs vr6 bunnpanne ønskes kjøpt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg