Gå til innhold

Feil på Eu som ikke var feil !!

Ranger emnet


Jock1

Anbefalte innlegg

Går ikke an å gi noen fasitsvar på hvem som er best. Det er bare mennesker både på trafikkstasjonene, bilverkstedene og hos NAF. Alle gjør feil, akkurat som alle andre av og til gjør feil på jobben sin

Ville dere satt pris på å bli hengt ut her for å ha missa litt en dag på jobben??

Tror man med hånden på hjertet kan si at ingen seriøse aktører konstruerer feil i dag. Selvfølgelig er noen nøyere enn andre men alt i alt så er det øyet som ser.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nettopp..

Du tok bilen til NAF etterpå og fant et slitt endeledd.

Hva om du tok bilen på et 3.verksted. Hadde de funnet mere da?

Men selvfølgelig blir bileier glad når kontrolløren ikke finner feil, penger spart. Har gjort motsatt mange ganger. Klagd som faen når kontrollorgan ikke har funnet åpenlyse mangler, da er det krise hos det aktuelle kontrollverkstedet. Og her er NAF en vinner.

DESSUTEN! så har saken ikke noe å gjøre med hvor nøye man er, retningslinjene følger boka utgitt og godkjent av Statens Vegvesen. Her har NAF dårlige holdninger.

Vel vel, det er min oppfatning og erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig problem dette. Har selv fått "rust på bremserør (selv om bremserørene er av kobber og alle skjøtene er nye).

 

denne feilen fikk jeg også på EU-kontroll en gang. skrudde av begge bremserøra som lissom var angrepet av rust (de hadde vel ikke regna med at jeg skulle bytte dette selv?)

 

tørka av litt størkna møkk, og kobberet skinte til Uganda og tilbake. skulle ha påpekt det ja, men gadd ikke, fader.

saab 9000 2.3T

saab 900 aero

BMW e28 518, vinterbil 09/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg har bare gode erfaringer med NAF, har hatt 2 av mine biler på kontroll der, den ene, en opel manta ble levert inn med senkesett(ikke godkjent) og 17" felger med inpress som krevde spacere av en annen verden...

Når jeg skulle hente den igjen sa han at det var ikke noe å utsette på bilen, han syntes den var tøff.

Han sa også at egentlig måtte han skrive at det var spacere og at den ikke var godkjent av den grunn, men han regnet bare med at jeg kom til å bytte tilbake etter kontrollen så han gadd ikke:P har fått beskjed av andre folk i byen her at han er streng og at jeg for all del ikke burde vise bilen til han:P

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være vanskelig eller provoserende, men hva er vitsen med at verkstedet gir bekskjed at vi kan ikke godkjenne bilen din pga feil dim på dekk/felg, når de vet at det tar 3min å skifte om igjenn?

Jeg spør bare hva er vitsen?

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å være vanskelig eller provoserende, men hva er vitsen med at verkstedet gir bekskjed at vi kan ikke godkjenne bilen din pga feil dim på dekk/felg, når de vet at det tar 3min å skifte om igjenn?

Jeg spør bare hva er vitsen?

Vitsen er rett og slett at da har kontrollinnstansen gjort jobben sin, og kan ikke lastes for noe i ettertid.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Jeg har brukt naf på mange av mine biler, her er de ikke for strenge ikke for slakke. Han fjernet til og med masse cowboyfeil som jeg fikk oppe i Bardufoss hvor de bare satt å fant på feil og skrivemåter.

 

Dessuten kan du bestille på nett. Kontrollen er skjelden forsinket og det er hurtig og effektivt. Noen ganger følger jeg med, andre ganger sitter jeg i en god sofa å leser bilblader.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så lenge de er piggfrie og har over 3 mm mønsterdybde
Kravet til mønsterdybde om sommeren er 1,6 mm. Det gjelder uansett om man kjører med (piggfrie) vinterdekk eller sommerdekk.

 

Motsatt er kravet 3 mm om vinteren. Det gjelder uansett om man kjører med vinterdekk eller sommerdekk. Sjekk http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Sesongbehov/Dekk+og+kjettinger

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår