helu00 Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 kan noen fortelle meg hvordan jeg justerer fulltlyset sideveis? Orginalt er de jo justert til å treffe et punkt midt i veien et stykke foran bilen. Dette resulterer i at langs veikanten bortenfor nærlyset er det bek mørk! Jeg tenkte å prøve å "spre" fjernlyset litt utover, så kanskje det ville hjelpe litt! Men jeg finner ingen lett tilgjendelige justeringsskruer....... -Helge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Hvilken modell? hvis du har 03-> er det en justeringsskrue helt inn mot skjermen. er et lite hull der du kan sette et langt stjerne skrujern i og justere. men er kun to justeringsmuligheter for både fjern og nær. høyde og sideveis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helu00 Skrevet Oktober 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Jeg har en '08 modell. Og jeg opplever at fjernlyset er konsentrert i et punkt langt fremme, med liten eller ingen spredning til sidene. Siden min bilkjøring foregår i svært liten grad på motorveier med lange strekker, men derimot i Telemark hvor svingete veier med mye elg og andre dyr langs/på veiene. Og da trenger man fjernlys som lyser opp et større område foran bilen. For å rette på dette, kan man justere fjernlysene litt ut til siden. Men i de siste årene er det jo det estetiske som gjelder, og det praktiske som blir skjøvet vekk. Og da er det ikke lenger mulighet å justere noe mer enn opp/ned. Og dette skal helst gjøres på merkeverksted. (til en ublu pris!) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg