kenneth_l Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 hei. jeg har bestemt meg for å ta turen til tyskland for å hente meg et "leketøy". har bestemt meg for at jeg skal ha en s4, men jeg lurer på om det er noen modeller jeg bør styre unna? hvilken motor er best? 2,2 eller 2,7? håper det er noen som kan gi meg noen tips og råd, da jeg ikke har noe særlig peiling på audi:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 2,2 rekkefemmeren kom jo på UR S4, 2,7 V6 bi kom på B5. For all del -har du råd går du for 2,7 bi turbo. Er heftige motorer med mye potensial begge to. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Men på går du for B5'n så prøv å finn en fra 1999.5 eller 2000 (altså facelift), så slipper du den svakheten som tar livet av turboer. Grenrøret var det vel (husker ikke i farta) Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverking Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Har sjøl en s4 b5 so her er mine tips.. Kjøp facelift p.g.a følgende: Nye grenrør, som ikkje gir fra seg metall Ny dashbord belysning Nye framlykter Nytt Panser Andre blinklys på skjermene +masse andre smådetaljer Noke anna som også er lurt er å finne en der turboene har vert skiftet,p.g.a att av all varmen som er i motor rommet på S4 so varer ikkje turboene so alvorleg lenge.. Ta den inn på alternativ fortolling, her er det penger å spare på denne bilen.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audiburner Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 hei.jeg har bestemt meg for å ta turen til tyskland for å hente meg et "leketøy". har bestemt meg for at jeg skal ha en s4, men jeg lurer på om det er noen modeller jeg bør styre unna? hvilken motor er best? 2,2 eller 2,7? håper det er noen som kan gi meg noen tips og råd, da jeg ikke har noe særlig peiling på audi:) Ville anbefalt deg å gå for 2,7 biturbo, da denne har mest potensial. I tillegg får du jo en nyere bil, og som Al3x nevner så bør du gå for en som er nyere enn 1999.5, da det er noe mindre problemer som kan oppstå lettere med foregående modeller. Har en venn som selv er interessert i å hente en slik bil, hvis ikke Rs4, fra Tyskland. Så hvis du kan holde meg oppdatert, så er det flott! :usa: Siter ( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998 (x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000 (x) Opel Corsa 1.2 City 2001 (x) Honda NSR 125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Hvor mye kan man spare på å hente en slik bil fra Tyskland? Hvilke sider kan jeg sjekke priser på? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Mobile.de Kan vel spare noen tusen, men tror ikke sparer sinnsykt mye. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Så legger jeg til 25% moms på de prisene der? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Det blir ikke helt riktig import pris, fordi kommer ann på hver enkelt type modell hva det vil koste. Men tror autodb.no har en kalkulator for imortavgifter. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mordi87 Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Motorstørrelse har mye å si på pris;) Siter [-1986 VW Jetta 1.6 -] [-2003 Audi A4 1.8T stv-] [-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT [-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT [-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker [-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drunken_M Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Det og effekt. Siter 97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt *91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
al3x Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Og med nye statsbudsjettet vil S4 bli heftig straffa pga. Co2 utslipp tullet. Siter - '01 Audi A4 1.8TQ - '95 Audi A4 1.6 - Bumblee Bee Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth_l Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Hvor mye kan man spare på å hente en slik bil fra Tyskland? Hvilke sider kan jeg sjekke priser på? man kan fort spare en 30-40 tusen.. http://www.tyskland.org/importavgifter.htm dette er en side med veldig bra og enkel avgiftskalkulator.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenneth_l Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Har sjøl en s4 b5 so her er mine tips.. Kjøp facelift p.g.a følgende: Nye grenrør, som ikkje gir fra seg metall Ny dashbord belysning Nye framlykter Nytt Panser Andre blinklys på skjermene +masse andre smådetaljer Noke anna som også er lurt er å finne en der turboene har vert skiftet,p.g.a att av all varmen som er i motor rommet på S4 so varer ikkje turboene so alvorleg lenge.. Ta den inn på alternativ fortolling, her er det penger å spare på denne bilen.. alternativ fortolling? er det noe du kan forklare for meg?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverking Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Alternativ fortolling er noe som har presset seg igjenom p.g.a slik eøs tilpasnings krav, det finnest flere s4 i Norge som er tatt inn på denne regelen, PA autoimport som seller desse bilene har tjent godt på denne regelen Det er en annen måte å regne avgifter på.. Først må du ta inn bilen på vanleg måte og betale alle avgifter, so sender du en søknad om alternativ fortolling innen 1mnd fra når bilen blei tatt inn.. Er du heldi da so får du en pen slump med penger etterbetalt:) S4 99-01 kommer bra ut på dette(bilen må vere minst 7år) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg