Kjetilr Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by zibbit fortell hva som skal til! jeg er hypp på mer power til en billig penge t3 turbo, intercooler(må ikke), endel rør, bygge rør fra eksos manifold inn til turbo. flytte luftfilteret og luftmengdemåler over til andre siden...(enkelt, men ikke sikkert luftfilterboksen kan flyttes over, er stor) bygge nedløp for eksos, oljesmøring( ta ut ved oljetrykksbryter), sveise på nedløp fra turbo til bunnpanne.. plassere en intercooler( greit med en standard 2wd cossie og en cossie radiator) også rør, slangestusser og klemmer der det trengs.. husk også å skjerm av ting for varme.. sikkert glemt masse , men er noen av tinga.. funker på standard motor med lavt lade trykk... mvh kjetil:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 om du har glemt noe, så har du iallefall fått med det viktigste.. hehe.. kan være greit å ha noe å måle trykket med også, så det ikke overskrider 0,5.. jeg ville ikke kjørt mer enn det på en original motor iallefall. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2003 Originally posted by Vantage om du har glemt noe, så har du iallefall fått med det viktigste.. hehe.. kan være greit å ha noe å måle trykket med også, så det ikke overskrider 0,5.. jeg ville ikke kjørt mer enn det på en original motor iallefall. kjørte på 0.6 på en is motor uten intercooler, men med en ekstra dyse.. noe man ellers kan gjøre er å sette på cosworth styresystem og bruke det.. ikke mye jobb faktisk.. men trykket kan ikke være høyere for det, men alt blir mer kontrollert.. + at bilen alltid vil gå renere. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 2.8i fra sierra/scorpio med kasse, ev mellomaksel å bakaksel. Ellers er jo 3.0 Essex en veldig bra v6`er, solid og sterk, mye potensiale. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Granada3.0GL 2.8i fra sierra/scorpio med kasse, ev mellomaksel å bakaksel. Ellers er jo 3.0 Essex en veldig bra v6`er, solid og sterk, mye potensiale. men hvis han har en 2.0 fra før, så blir det vel mye jobb å bygge om til v6? han må vel bytte ganske mye for å få alt til å passe.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Vantage men hvis han har en 2.0 fra før, så blir det vel mye jobb å bygge om til v6? han må vel bytte ganske mye for å få alt til å passe.. Mye og mye, en del blir det jo! Jeg synes ikke det er verdt jobben, de V6erne er ikke akkurat noen moderne motorer! Veier omtrent et tonn gjør de også! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Mondeo Mye og mye, en del blir det jo! Jeg synes ikke det er verdt jobben, de V6erne er ikke akkurat noen moderne motorer! Veier omtrent et tonn gjør de også! Ja, bedre å bygge seg turbomotor av en 2.0 da.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg