Gå til innhold

Forsterker til RF P3 som tåler 0.5 ohm?

Ranger emnet


-kaje-

Anbefalte innlegg

Med en subb ja, men jeg har jo to ;)

 

Så trur jeg gåt for 2 stk. BF4501 jeg.

 

Burde jeg bygge sepparate kammer for subbene når jeg bruke 2 amper?

 

lagde meg en bassreflexkasse til 2x12" subber en gang for lengesiden ,og med en monoblock/forsterker på hver sub og funker som bare det. og bruker det enda

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder lenge med en BF7501, så kjører du i 2ohm ;)

Jeg for min del hadde ikke giddi å kosta på de noe mere enn en soundmagus x-3200 ;)

 

Har ikke tenkt å bruke di subbene for alltid, blir ett par mye kraftigere subber etterhvert tenker jeg.

 

Er det da best å gå for dynabel ampen i stede for soundmagus`en?

Tenker da på om soundmagus ampen er bra nok da? Eller er dem ca like brae? (Hvis man ser bort i fra prisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ett par brukkte p3 som jeg trenger en forsterker til.

Dem er 2x2 ohm så å laste forsterkeren i 1 ohm blir vell umulig?

Så trenger da en forsterker til maks 6k som tåler 0.5 ohm eller to forsterkere til 3k stk. som da blir lasta i 1 ohm.

 

Lurer på en ting til, skal montere dem med magnet utover, ska jeg da bytte om pluss og minus?

 

Bryr du deg om kvalitet, eller er det ålreit så lenge du vekker naboen?

Om kvalitet er et tema, så har jeg noe gromt på lager..

 

Angående magnet montert utover, så må du bytte om pluss og minus for å ha samme fase som med magnet montert inn i kasse, og vanlig kobling på elementet.

Men prøv begge deler, den akustiske faseresponsen mot frontsettet er ikke nødvendigvis riktig selv om du har en elektronisk korrekt faserespons. Hva slags spiller har du? Har du tidskompansering på den?

Var det gresk eller forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr du deg om kvalitet, eller er det ålreit så lenge du vekker naboen?

Om kvalitet er et tema, så har jeg noe gromt på lager..

 

Angående magnet montert utover, så må du bytte om pluss og minus for å ha samme fase som med magnet montert inn i kasse, og vanlig kobling på elementet.

Men prøv begge deler, den akustiske faseresponsen mot frontsettet er ikke nødvendigvis riktig selv om du har en elektronisk korrekt faserespons. Hva slags spiller har du? Har du tidskompansering på den?

Var det gresk eller forståelig?

 

En mellomting egentlig, må trøkke skikkelig men ikke bare buldre på en måte:P Men jeg personelig trur ikke jeg kommer til å høre store forskjellen egentlig, så lenge det ikke bare buldrer som sagt.

 

 

Skjønte hva du sa ja, får prøve meg framm litt. Har en litt eldre pioneer spiller, husker ikke modellbetegnelsen akkurat nå, men den har ikke tidskompangsering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mellomting egentlig, må trøkke skikkelig men ikke bare buldre på en måte:P Men jeg personelig trur ikke jeg kommer til å høre store forskjellen egentlig, så lenge det ikke bare buldrer som sagt.

 

 

Skjønte hva du sa ja, får prøve meg framm litt. Har en litt eldre pioneer spiller, husker ikke modellbetegnelsen akkurat nå, men den har ikke tidskompangsering.

 

Jeg har en 4-kanaler ser du, en litt skjelden en.

Den tåler å bli lastet ned til 0,5ohm på hver kanal, men i bruksanvisningen anbefaler de ytterligere kjølig ettersom den kan bli for varm med så lav last.

 

Watt tallene oppgitt er litt uvesentlige, for det første stemmer de ikke, og for det andre har den noe mange andre forsterkere ikke har - strømreserver! Dvs, den har stålkontroll på hva enn du måtte finne på å koble den til. Selv bruker jeg den ikke på bass, men har prøvd det. Den filleristet testobjektet.

 

Ulempen er at den er fysisk stor, og drar endel strøm på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener att en soundmagus x-3200 er bra nok for mine subber?

Virker nesten for godt til å være sant med tanke på prisen men:P

 

De subene er ikke noe å hoppe i taket av, var derfor jeg ikke ville kostet på de noe mere enn en soundmagus... Men skal du ha bedre suber senere, så er dynabel et bedre valg av forsterker, helt klart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 4-kanaler ser du, en litt skjelden en.

Den tåler å bli lastet ned til 0,5ohm på hver kanal, men i bruksanvisningen anbefaler de ytterligere kjølig ettersom den kan bli for varm med så lav last.

 

Watt tallene oppgitt er litt uvesentlige, for det første stemmer de ikke, og for det andre har den noe mange andre forsterkere ikke har - strømreserver! Dvs, den har stålkontroll på hva enn du måtte finne på å koble den til. Selv bruker jeg den ikke på bass, men har prøvd det. Den filleristet testobjektet.

 

Ulempen er at den er fysisk stor, og drar endel strøm på tomgang.

 

 

Okey, har du noe link til denne? Virka jo interesang den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De subene er ikke noe å hoppe i taket av, var derfor jeg ikke ville kostet på de noe mere enn en soundmagus... Men skal du ha bedre suber senere, så er dynabel et bedre valg av forsterker, helt klart ;)

 

Okey, var det jeg tenkte, er jo greit å kjøpe noe som man kan bruke seinere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår