Erlend M B Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Hei, kjølevæska på min ZX 97 mod. kommer ut av radiatoren når jeg åpner lokket etter kjøring (usikker på om den koker). væskemengden er under maxmerket på radiatoren. Oljetempen er ok, og stort sett hele radiatoren er kald, bare litt varm ved slangene. Har jeg et problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet Oktober 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Høres ut som tett radiator. Er det mye olje og grums i kjølevannet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend M B Skrevet Oktober 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2008 Ja, det er en del grums hverfall. Merkelig at motoren avkjøles nok da..? Hvis du har rett, kan radiatorrens ordne det, eller må jeg bytte hele radiatoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Citroën racer Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Mye grums(olje) i kjølevannet kan tyde på at toppakningen bør skiftes. Men du kan jo prøve å tømme anlegget og bruke radiatorrens. Så får du se om det kommer tilbake eller om det blir bra.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Oktober 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2008 Er ikke tett radiator... termostaten din åpner ikke og slipper ikke vannet ut i kjølekretsen. That simple. Ellers hadde hele radiatoren vært varm. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Ja, det er en del grums hverfall. Merkelig at motoren avkjøles nok da..? Hvis du har rett, kan radiatorrens ordne det, eller må jeg bytte hele radiatoren? Ser det kort fortalt ut som noen har prøvd og lage varm sjokolade i radiatoren din? :) Dette kan faktisk komme av at en person en gang i tiden har prøvd og blande kjølevæsker som ikke går, som da har begynt og koagulere seg... Hadde samme problemet selv, og RIKELIGE mengder radiatorrens og god tid tok knekken på det. Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg