Gå til innhold

Ekstra varmer....fjernkontroll

Ranger emnet


helu00

Anbefalte innlegg

Hei

 

Dette er fullt mulig. Jeg har installert dette på min bil. Det finns 2 typer, men jeg husker ikke hva de to heter, men den ene er parkeringsvarmer med tidsur, og den andre er parkeringsvarmer med fjernkontroll. Jeg har parkeringsvarmer med fjernkontroll.

 

Har ikke brukt denne så mye ennå, da den er rimelig nyinnstallert, men det lille jeg har brukt den, er helt topp.

 

MEN: det koster greit med gryn, totalt, med de deler som trengs, og montering landet jeg på ca 10000, da har jeg prutet ned delene ca 2000.

 

Du vil nok neppe ha "nykokt" bil, men på vintern er motoren varm ved start, og IKKE MINST IS OG SNØFRI, og du har varm luft ut av dysen umiddelbart.

 

men dog, ANBEFALLES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør legge til at jeg har helt motsatte erfaringer. Kjøpte den med fjernkontroll sammen med bilen når den var ny. Ga ca. 12000 for den. Koster egentlig 20000, men det sitter jo som nevnt en sak i bilen fra før ofte.

 

Jeg er skikkelig misfornøyd pga. at batteriet går tomt når du bruker varmeren nok til at bilen blir varm. Man bør kjøre like lenge som varmeren står på. I mitt tilfelle kjører jeg sjelden mer enn en halvtime til jobben. Og en halvtime med varmer i ti minus er ikke nok.

 

Videre skjer det ofte at vifta trekker inn eksos fra varmeren med resultat at bilen stinker dieseleksos.

 

Mitt råd er heller at har du tilgang på strøm, kjøp heller den heftigste Defa'en. Eventuelt noen fete votter. Den varmeren som sitter i bilen fra før er derimot genial. Man får jo varmluft i løpet av to minutter.

 

Må legge til at min varmer brant opp første vinteren, men det gikk jo på garantien. Toyota lovet at alt skulle være tipp topp etter reparasjon, men her tror jeg de rett og slett sliter med et dårlig produkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

pettergutt;

 

Jeg har montert en CTEK lader med "defa uttak på bilen".. så når jeg setter fra meg bilen i garasjen eller ute, plugger jeg bare i kontakten og så står bilen og lader... og vedlikeholdslader når det er fullt. Genialt.

 

Men høres skikkelit kjipt ut at du har hatt så mange problemer med den :-/

 

Defa vet jeg av erfaring er et solid produkt, så tror jeg skal få installert en sånn plugg også, så jeg kan koble til når det måtte passe ;)

 

Selv har jeg også eberspecher og er meget fornøyd! MEN jeg har hatt problem med den 1 gang, at den har fått feilkode, og måtte på services for å nullstilles..

 

Bilen er 2003 modell, og nå nettopp, 2009 har jeg oppdaget at det virker som forvarmeren i bilen er gått.. spendt på hva dette vil koste? Bilen er utenfor garanti - og jeg håper dette bare er en fille ting.. :oohh

 

/ Stig Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår