LangFørr Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Noen som vet hvordan man kan ha åpent luftfilter på en fk uten å at lambda lampa lyser i dashen? Motoren fungerer 100% og co er helt korrekt, men det er irriterende at denne lampa lyser hele tiden:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 det er jo litt rart da. jeg har åpent filter med 0 problemer med lambda lampen jeg prøv å ta av - polen noen minnuter da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 tok av og på polen flere ganger, så satt jeg på luftfilterboksen igjen og da slukket lampa med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 det er rare greier, prøft og slettet feilkoder med åpent filter da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 Hva med å faktisk sjekke hvorfor den lyser? Altså lese ut feilkodene, enten ved dioden eller odbII dersom bilen din er såpass ny. *edit: husk å les ut feilkoder fra både tenning og bensinhjerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crazy-R Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Enig med de over, sjekk hvorfor? Jeg har da kjørt med trim o g åpent filter siden 2003 uten feilkode på min. Mulig da har en sonde som ikke er helt frisk? Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Oktober 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Enig med de over, sjekk hvorfor? For å finne ut hva slags feilkode som har blitt lagret i bensin eller tenningshjerne kanskje? Det er jo ikke sikkert feilen har sammenheng med åpent luftfilter. Mange feil som ikke gir noen spesielle symptomer, bortsett fra at lampa lyser. F.eks feilkode 4-1-3 fra tenningshjerne som sier at tempsensoren til egr-systemet ikke virker. Lampa tennes, men det har ingen betydning for funksjonaliteten for resten av motoren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg