Vegard666 Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 sikker på at du har 2*1ohm spoler? det er nemlig ikke HELT vanlig på annet enn spesielle dBdrag elementer.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Du har uansett koblet helt feil... HVILKE elementer er det snakk om? Og HVILKEN forsterker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 SUbber: Ground Zero GZPW 12SPL 6500W RMS 2 x 1 ohm Forsterker: Ground Zero GZPA 1.20000 SPL Har akkurat fått denne forsterkeren, hadde før en forsterker som taklet 1ohm, men, denne takler kun 2-4ohm. Og fysikk er ikke min sterke side :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 hvis du overhode ikke har peil på å koble bør du ligge LANGT unna slikt utstyr.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Du må seriekoble spolene. Da kobler du + på eine spolen med - på den andre spolen. (gjelder begge elementene) På tegningen har du kortsluttet eine spolen på begge elementene. Det er iallefall feil! So kobler du + på eine subben med - på den andre subben. (bruker selfølgeligt ledige kontakter) Da har du ein + og ein - som er ledigt. Desse kobler du på forsterkeren. Du kan lage ein tegning slik at me kan kontrollere at du tenker rett. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 På tegningen har du kortsluttet eine spolen på begge elementene. Det er iallefall feil!Tegningen er litt tvetydig, tror elementet til høyre er seriekoblet. Pluss og Minus på hver side illustrerer tilkoblingene på hver side av elementet, altså hver spole? Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Okey, todleif.bilde oppe snart:) Slik som dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 hvis du overhode ikke har peil på å koble bør du ligge LANGT unna slikt utstyr.. Skal være enig dær. Derfor spør jeg før jeg kobler, og jeg har god pailing på "stereo" . Men når d kommer til Ohm og slikt så må jeg bare tilstå at jeg er helt håpløs . :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Okey, todleif.bilde oppe snart:) Slik som dette? Dette er rett kobla ja Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 D er supert. da blir det testing i morgen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet September 30, 2008 Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Jeg synes fortsatt ikke den tegningen er helt entydig hva gjelder hvilke punkter som er til hvilken spole, så her legger jeg ut et bilde som ihvertfall er tindrende klar: :) Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet Oktober 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 Hehe, d er supert trans, jeg er ikke noe kunstner når d kommer til tegninger :D skal snart bynne å koble å måle db.. blir spennende:) 146.4db med di gamle forsterkerne, så er spent nå :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Oktober 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2008 hvilken bil? hvilket batteri? Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard666 Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2008 jeg har 2x Ground Zero GZBP 12.3500 90aH 3500A peak batteri. Toyota celica t20 her. fikk målt litt db i dag. http://s294.photobucket.com/albums/mm107/vegard666/?action=view¤t=Bilde006.jpg Ble passe fornøyd. men fortsatt strøm mangel, så får vel hive meg rundt med glassfiber for og utnytte plassen maksimalt. så subbene får litt mer spillerom :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg