_Kenneth_ Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 Hei, drev å herjet litt med denne, å så plutselig er det bare 5. gir som virker. På girspaken kjennes det normalt ut og man finner alle gir, men er ingen fremdrift når man slipper clutchen, kun 5. gir virker. Er det kassa som har tatt kveld, eller er det en overføring fra girspaken til kassen som har løsnet, tror dere? Skal se på det i løpet av uken, men tenkte noen andre hadde erfaringer her. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet September 29, 2008 Rapporter Share Skrevet September 29, 2008 At det kun var 5. som funka var ny for meg, men er det noen ulyder av noen slag? Noen forvarsel? Hadde det vært 4. som funka så hadde det jo vært noe med kubben. Kan jo være noe drev som er gått, ingen ulyder så spørs det om dere ikke må lette på topplokket på kassa å kikke på overføringene, tror nok det er noe der. Foreksempel tappene som manøvrerer skiftegaflene. Når kassa i 2.8`n min gikk, så skulle jeg kaste den i sladd på 3. gir, hørte bare masse fæle lyder, og det nykka godt i bilen, ved undersøkelse hadde jeg barbert dreva mellom kubbe og inngående, hehe, var gåene lager og ikke olje på denne da(i mange måneder med herjing).... Må nok ut med kassa og kikke på overføringene oppi, får ikke gjort annet enn å ta ut spaken ellers. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet September 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 30, 2008 Hei, fikk åpnet lokket oppe på kassa i dag, og det var tull med overføringen, eller hva jeg skal kalle det. Girspaken er linket til en aksling som går langt frem og inni kassa. På denne akslingen sitter en "hylse" med en tapp som stikker ut. Denne lille tappen skal dra to "gafler" frem og tilbake ettersom du girer. Denne lille tappen er knekt av, så derfor skjer det ikke stort nå. Er det lett å bytte ut denne delen om man har en delekasse? PS. kassen min står på bilen enda, vi skar opp girkassetunellen for å komme til. :ratatatat Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg