Gå til innhold

Anbefal meg en bil! : )

Ranger emnet


hotpoint

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er en gutt på 20 år. Har kjæreste. Jeg vurderer å kjøpe meg en bil. Har 0 peiling på biler : (.

Kan dere anbefale meg en bil som er:

- God å kjøre

- Bilig i drift

- Bruker lite bensin/disel

- Den må være ganske pen da også : )

- Den skal koste ca. 20k - 60k.

_ Lett å få tak i deler (deler skal ikke koste så mye)

 

osv.

 

F.eks sånne biler som: Opel, Toyota, Honda, Audi, Peugeot, Nissan, Mitsubishi, Mazda.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-mitsubishi galant

-toyota avensis

-peugeot 406

-citroen xantia

-audi a4

-opel omega b

 

ville personlig valgt peugeot 406 turbodiesel jeg da..

men alle er relativt kurrante biler!

 

Men Mercedes er best, du får jo e-klasse w210 til den prisen, men da går den ikke bra:P men er billig i drift i f.eks 220d eller 300d uten turbo.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er rakandes fornøyd med mazdaen jeg :D

på når jeg har hatt langkjøring med den har den gått på 0,5 hvor jeg har prøvd så godt jeg har kunnet og dra forbi flest mulig biler og holde farta på minst 100. kunne sikkert fått den ned i 0,4 hvis jeg hadde kjørt bestefar i stedet for.

 

vet at dett er en bil som holder godt da denne har vært på markedet noen år og jeg har hørt rundtforbi med andre eiere og en kompis som jobber på mazda verksted.

delene er lette og få tak i og koster ikke allverdens heller.

 

sjøl om det ser ut som en liten bil så er den ufattelig romslig.

og er en genial sete løsning som gjør at du kan få inn snøbrett/slalomski eller anna langt og stort hvis du legger ned ett av setene, det blir faktisk så go plass at man kan legge seg til og sove der.

 

ufattelig lettkjørt syntes nå ijallefall jeg. ikke så lett på pedalene at man ikke merker når man trør dem inn og ikke bremser som hugger til bare man puster på dem. ikke for mykt ratt og heller ikke for hardt.

 

men altså det er MASSE og velge i, det beste er egentlig bare og kikke rundt på feks finn og se hva du liker :D

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes C180;) passer godt inn i de 5 førte punktene. eneste minuset er at delene ikke er så billige ;p
De, som alle biler har også feil. Og deler kan fremdeles slites ut. C180 er heller ikke feilfrie, de har noen feil de også. Men ellers er de gode biler å kjøre. Man har bakhjulstrekk, men pga antispinn kontroll osv er de ikke så lette å legge breit. Det kan vel forsåvidt være en fordel og ulempe i seg selv. Man kan jo lett koble den ut så bilen blir litt leken.

 

Kan jo også nevne at den er ganske komfortabel og kjøre, og gynger ikke i svingene som en gammel Volvo.

 

Hvis det er snakk om bensinmotoren så har man rundt 125 hk til gode. Ikke akkurat en sprek bil, men du overlever.

 

Personlig ville jeg heller gått for en C200 eller høyere opp. Er vel C240 som er på topp.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår