chrizz_g Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 Heisann godtfolk. Nå har jeg kjøpt meg en lekebil / banebil. Bilen er opprinnelig en 86 740 Turbo Sedan. Bror til stasjonsvogna, kan man si. Det står derimot ikke noen B230ET i denne, her sitter det en Chevy Small Block, 350cid. Hva som er gjort med motoren vet jeg ikke, for jeg har ikke peil på amcar, men er hvertfall grommere topper, som er porta, og større ventiler. Annet innsug med fire-porta Edelbrock. Nyoverhalt TH350 kasse, B&M Megashifter. Ellers på bilen er det takluke, elvindu foran, refleksplate, AddOn vinge, og denslags. Sveisa sperre og senkefjører. Nylakkert av forrige eier, garasjelakk, så den er på ingen måte strøken. Er også vannskade på deler av interiør, så her er det nok bare å pelle ned i småbiter og begynne fra bunn. Men jeg liker den. :D Planer: - Overhale motor. (Nye stempelringer) - Bytte den bulka skjermen. - Legge opp nytt (eget?) lednett. - Montere fuelcell. - Sveise brannvegg. - Sveise inn bur. - Lakkere innvendig, motorrom, og bagasje. (sort) - Montere bøttestoler. - Gå over/oppgradere understell. - Ny radiator. Dette er noe som skal gjøres over tid, da jeg er for tiden lappløs! Bilder fra når jeg hentet den. 10.09.2008. Fant noen bilder fra når vi var på ACR med den. Juni 2007. Litt problemer var det jo. :P Update 15.09.2008. Bilen er nå ribbet innvendig, og i bagasjerom. Litt jobb på eksosen er påbegynt. En lyddemper skal byttes. Neste stopp er å ta ut motor, og lednett. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvilE30 Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 hehe, så morsomt ut detta:) Hva tipper du på effekt da, rundt 300hk? du får legge på 2 raka rør, så tror jeg nok ingen i nabolaget får sove. Stå på dette kommer til å bli morsomt å leke med, hakke peiling på amcar, men smallblock er det kuleste xD Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 hehe, så morsomt ut detta:) Hva tipper du på effekt da, rundt 300hk? du får legge på 2 raka rør, så tror jeg nok ingen i nabolaget får sove. Stå på dette kommer til å bli morsomt å leke med, hakke peiling på amcar, men smallblock er det kuleste xD Angivelig 350hk+, men hva vet vel jeg. ;) Er headers, som går over i 2x2.5" bakover, så det er rikelig med lyd! :D Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet September 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2008 Da var bilen totalt ribba inni, eneste som står igjenn er brekket og rattstammen. Det skal få stå. Flytta shaltern litt og. Så da er det å bygge bur, brannvegg, dash, etc++ Tatt av panser og den bulka skjermen og. Litt dårlig bilde, men. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Statusrapport: På leiting etter delebil, og venter på deler. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg