Kruzty Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Hei Vil høre hva dere hadde gjort! ;) Har lyst på svart metallic lakk på bilen.. Orginal fargen er mørke blå og dvs at den er blå rundt om i hele bilen. Om jeg da bestemmer meg for å lakkere den svart bør jeg/må jeg da lakkere den rundt om i hele bilen eller kan jeg evnt trekke over? Cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Hei Vil høre hva dere hadde gjort! ;) Har lyst på svart metallic lakk på bilen.. Orginal fargen er mørke blå og dvs at den er blå rundt om i hele bilen. Om jeg da bestemmer meg for å lakkere den svart bør jeg/må jeg da lakkere den rundt om i hele bilen eller kan jeg evnt trekke over? Cheers spörs hvor mye du vil legge i bilen din det. er jo finest med samme farge inni dörer i det minste. skal jeg lakke bilen din :partyon: Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Du bør få med deg inni dører, ned skjermkantene i motorrommet og litt inni bagasjen. Du kan jo lakke/male noe av det med vanlig svart blank også. Er ganske mange kroker og kriker som må lakkes. Beste er såklart å lakke mest mulig, men skal en lakkerer gjøre det koster det mye kronasjer. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruzty Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 spörs hvor mye du vil legge i bilen din det. er jo finest med samme farge inni dörer i det minste. skal jeg lakke bilen din :partyon: Helt klart.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruzty Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Du bør få med deg inni dører, ned skjermkantene i motorrommet og litt inni bagasjen.Du kan jo lakke/male noe av det med vanlig svart blank også. Er ganske mange kroker og kriker som må lakkes. Beste er såklart å lakke mest mulig, men skal en lakkerer gjøre det koster det mye kronasjer. Har en som gjør det svart og med rimlig pris.. Pussing, sparkling, pussing igjen gjør jeg selv.. så er lakkering for det meste som blir tatt seg av.. men inne i bilen er det jo seter, dashbord, dørtrekk osv osv som skjuler det meste.. men har sett at det er noen kanter inni bilen som kan synnes.. der kan jeg som du sa lakkere med svart blank lakk.. Takker for meningen Cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruzty Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Men om jeg lakkerer metallic blå på bilen( samme farge som orginal lakken), vil det ikke bli en skille fra innendørs til utsiden da? pga jeg har en "matt" blå farge inni? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruzty Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 spörs hvor mye du vil legge i bilen din det. er jo finest med samme farge inni dörer i det minste. skal jeg lakke bilen din :partyon: Forresten: "skal jeg lakke bilen din" var det ett spm? Om du kan det så er jeg villig til å la deg gjøre jobben;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 sånn ble siste lakkering ute på min men har ikke noe varmt sted og stå nå da.. hvis ikke du har da? Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 skal du ha svart så syns alle feil riper skjevheter bulker da må sparklingen og grunnarbeidet väre godt utfört.. med metallick så går det med ca5 liter lakk og 3liter klarlakk pr strök på denne du ser bilder av så gikk det med nesten 7 liter lakk fredig blandet er 1:8. 1 liter lakk og 8dl tynner=1.8 liter lakk Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruzty Skrevet September 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 ser ut som du får til lakkeringen ja.. Ser fint ut.. Har bestemt meg for å kjøre på med orginal lakk men i metallic.. Er mest pga at jeg ikke gidder å pelle ut/skru så mye =p + at mørke blå fargen ser rimlig fin ut.. Ja, vel det koster jo en del for lakk da.. ringte noen firmaer i stad å de tok 1000,- pr 1L og 500,- pr 1L(klar lakk) og jeg må nok ut med 4-5 liter metallic lakk og 2-3 liter klarlakk.. Har desverre bare gårdsplassen, ingen garasje eller noe sånt.. Forresten.. Veit du hvor orginal lakk nr står på en 244GL 93-modell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Skal stå på dempertårnet i motorrommet på passasjersiden. Nederst til venstre på det merket hvis ikke jeg husker heeelt feil :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244 volvo v8 Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 ser ut som du får til lakkeringen ja.. Ser fint ut.. Har bestemt meg for å kjøre på med orginal lakk men i metallic.. Er mest pga at jeg ikke gidder å pelle ut/skru så mye =p + at mørke blå fargen ser rimlig fin ut.. Ja, vel det koster jo en del for lakk da.. ringte noen firmaer i stad å de tok 1000,- pr 1L og 500,- pr 1L(klar lakk) og jeg må nok ut med 4-5 liter metallic lakk og 2-3 liter klarlakk.. Har desverre bare gårdsplassen, ingen garasje eller noe sånt.. Forresten.. Veit du hvor orginal lakk nr står på en 244GL 93-modell? kan skaffe lakk til 700kr og klarlakk til 300kr hvis du skal ha samme farge er det rust og riper bukler? hvis ikke så kan du jo bare matte ned med 500papir og lakke rett på. har du ikke et sted det er over 20grader så blir ikke lakkering noe bra ute nå er for fuktig oxo og kaldt Siter volvo no turboshit real power only http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruzty Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 kan skaffe lakk til 700kr og klarlakk til 300krhvis du skal ha samme farge er det rust og riper bukler? hvis ikke så kan du jo bare matte ned med 500papir og lakke rett på. har du ikke et sted det er over 20grader så blir ikke lakkering noe bra ute nå er for fuktig oxo og kaldt 700 og 300 er jo en rimlig pris det ;). Er en del rust under hjulbuene og litt rundt om kring.. har slipet det meste og sparklet + pussa det jeg har slipet.. blir ganske bra for meg å være =p.. Ja hadde tenkt å bare kjøre på med samme farge i metallic å bare lakke rett på.. Er nettopp det at jeg må ha bilen i en garasje for å lakke den, og jeg har ingen jeg kjenner som evnt låner den bort.. så jeg får se hva jeg gjør fremover :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruzty Skrevet September 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Skal stå på dempertårnet i motorrommet på passasjersiden. Nederst til venstre på det merket hvis ikke jeg husker heeelt feil :) Skal sjekke det ut.. Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg