Gå til innhold

190diesel, spm om sete,takluke m.m.


190diesel

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ein 1985 mod 190 diesel. Bilen ser ut til å fungere bra, bortsett frå nokre småting.

Førersetet er heilt for j..lig!! Er det sete i nyare 190-ar som er betre og som kan settast direkte inn i ein 1985 mod?

Ellers fungerer ikkje den elektriske takluka. Motoren ser ut til å vere gåen. Har ein bruk motor på handa. Er det greitt å sette inn denne? Kan eg risikere å få luka i hovudet dersom eg gjer noko gale?

Til slutt - har skifta lampane i brytarane for varmekontrollane. Kva med hendelen som regulerar hastigheita på vifta, skal denne ha noko belysning? Korleis skal eg ev kome til pæra der?

Takker for hjelpa på forhånd. Bilen går elles som ei "kule"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å gratulere med diesel tralle! Nå kommer du til å leve billig på forbruket skal jeg love deg! ;) Jeg har en 83 modell, men setene mine er fra 1991, mere bygd ut i kantene å litt bedre stoff (oppbygning). Anbefaler deg 90 interiør stolene. (høre med høggern?) Vist du vil legge litt penger i det, sportline stoler, men litt vanskelig og dyrt å fåtaki da... Passer direkte inn.

 

For å komme til på pærene som sitter i regulering av hastighet å vinkel på varmeapparatet (de 2 hvite "pilene") så bare drar du koppene mot deg, akkurat som på lysbryteren ved rattet ditt når du slår på spredere. Dra litt hardere enn det og de er løse;) bare sette rett inn igjenn etterpå.

 

Ellers, så har jeg aldri vært med å bytta motor på 190 men på 124, å vist det er like enkelt oppsett i din som denna her var, så sitter motoren baki i bagasjerommet. veldig kurrant å bytte. Mye skal han ha for den?

 

Helt enig med de sete greiene ! Gammle 190 80talls setene var ikke noe gode. 88 og oppover var de greie, og sportline var helt knallgode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Ser at eg må prøve å finne nye sete. Får forsøke å kome over ein privat skadebil. Hoggeria er dyre!! Fekk pris på motor til takluke på eit hoggeri - 800 +mva!! Har kome over ein bil med både interiør og taklukemotor m.m. Interiøret er frå 1986, så det er vel ikkje så mykje vits i å bruke penger på.

Når det gjeld lyset, så tenker eg på hendelen som bevegast sideleng for å regulere viftemotoren, ikkje brytarane som blir skrudd på for å regulere varmen. Ligg det ein lampe innanfor "skyvehendelen"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår