Gå til innhold

Ny Turbo+++ Trenger litt råd (:

Ranger emnet


Chriis

Anbefalte innlegg

Hei har tenkt til bestile litt deler til Passaten min nå!

Det jeg har planer om sette på er ny turbo,downpipe,Bensintrykk regulator(til jeg har råd til datasprut ) Dyser ?

 

 

Det er er det jeg sett på :

Bensintrykk regulator

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?products_id=3901

 

Ny silikon slange til n75

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?products_id=3913

 

Turboen GT28 Turbo

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=846&products_id=3621

 

 

Grenerør

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=827_828&products_id=3613

 

Clutch, men veit ike helt om det passer

http://www.turbofun.no/product/452447/Autotech_VAG_Clutch_kit.html

 

Downpipe veit ikke ennå, tips ?

 

Dyser ? Veit ikke heller, tips ?

 

 

Er det noe mer jeg trenger så si i fra ...

 

Ingen som kan hjelpe meg litt ? :O

Vw Passat sedan 1.8T 99 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har tenkt til bestile litt deler til Passaten min nå!

Det jeg har planer om sette på er ny turbo,downpipe,Bensintrykk regulator(til jeg har råd til datasprut ) Dyser ?

 

 

Det er er det jeg sett på :

Bensintrykk regulator

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?products_id=3901

 

Ny silikon slange til n75

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?products_id=3913

 

Turboen GT28 Turbo

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=846&products_id=3621

 

 

Grenerør

http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=827_828&products_id=3613

 

Clutch, men veit ike helt om det passer

http://www.turbofun.no/product/452447/Autotech_VAG_Clutch_kit.html

 

Downpipe veit ikke ennå, tips ?

 

Dyser ? Veit ikke heller, tips ?

 

 

Er det noe mer jeg trenger så si i fra ...

 

Ingen som kan hjelpe meg litt ? :O

 

Hei!

Først må du vite ca hvor mye hester du vil ha ut av passaten din. 250? 300?

Hvis du skal legge deg på ca 300 hk så slipper du å kløyve blokka og bytte innmat med det første iallfall. Originale stempler og råder skal tåle ca 300 hk, men dette er en vurderingssak hvis bilen har gått langt. Ettersom du skal ha datasprut, så regner jeg med at du skal over 300 hk? Hvis ikke så går det fint an å få laget en chip eller et map til den eksisterende motorstyringen din.

Det er litt vanskelig å anbefale noe turbo når du ikke sier noe om hvor mye du vil hente av hk og nm, men et vanlig valg til denne motoren er en Garret turbo som leverer 300-350 hk, men det finnes mye å velge i, og som sagt alt til sitt bruk!

 

Du må ha ny eksosmanifold når du skal bytte til en turbo som ikke har kkk-flensingen slik den originale k03 turboen har, bensinpumpe og btr er greit å ha, men jeg ville ikke kjørt bilen med mer enn 0,2-0,3 bars trykk uten ordentelig mapping eller tilpasset chip. Da unngår du at motoren går magert iallfall.

Skal du ha rundt 300 hk eller mer, så anbefales det følgende: en større frontmontert intercooler, 3" maf-hus, 3" downpipe, grovere eksos, annen eksosmanifold, større turbo, kraftigere resirk-ventil, større dyser, luftfilter som støtter ditt antall hk, kraftigere clutch, map eller chip.

I tillegg kan det være kjekt med ting som f.eks: større bensinpumpe, bredbåndslambda for a/f ratio, målere for å holde kontroll på oljetemp, oljetrykk og eksostemp, olje-catchtank og sikkert mye andre duppeditter som er kjekt å ha også.

 

Hvis du har mulighet til å sveise litt selv og kan litt om dette, så kan du spare mye penger på det, hvis ikke så har jo ES-tuning både 300 og 400 hk opsett til din bil med priser som er inkludert montering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte rundt 300, seff skal jeg mapppe den!

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal gidde kjøpe datasprut ennå,Så du vil heller dratt til ES-tuning gitt i penger så det blir sikkelig ? Hvor mye er det snakk om da ? Hvorfor er det ikke fler sånn som deg her :P

 

300 hk skal gå fint å få laget et program til med originalstyringen. Es tar ca 10000 kr for det. Er mye moro man kan gjøre med et datasprut i bilen også, men dette krever en del kunnskap og tålmodighet for å få skikkelig utbytte av det, og det blir minst like dyrt som et map.

Det er heldigvis ikke noe vanskelig å få ca 300 hk ut av disse motorene, men det som er utfordringen er jo å få alt til å fungere i samsvar med hverandre, altså effekt, dreiemoment opp mot clutch, girkasse, akslinger og knuter og drivverk generelt. Jeg synes det er jævlig bra at det trimmes 1.8t motorer i Passater, og ikke bare disse A4`ene hele tiden. Jeg løfter ikke et øyebryn lenger når jeg hører om en trimmet Audi A4: alle har det!

 

Jeg håper at du legger ut litt bilder underveis og oppdaterer oss på hva du gjør med bilen din. good luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp blir noe et prosjekt det her (: Men hva tåler girkassa ? Har sett på Datasprut, men jeg veit ikke helt hvem som lønner seg på passaten ! Har du noen tips ? Har sett på MegaSquirt

 

Den manuelle girkassa skal holde for 300 hk og tåler en del juling såfremt man ikke bommer på gira når turtelleren står på rødt. Jeg har ikke noe erfaring med tilleggssprut på passat, så da må du nesten høre med noen som har gjort det før, evt noen som selger det eller hvis du er medlem av vwaudi-club.no så er det nok noen som vet.

Jeg har hørt rykter om at det er et sprut som kan kobles på det eksisterende ledningsnettet på vei inn på markedet. Det er visst allerede laget et til audi`s 2,2 turbo motor, og det skal visst også fungere ganske bra. Prisen er nok sikkert relativt høy, ettersom dette er såkalt "plug and play" og ganske nytt, men det kan være et bra alternativ til mapping som koster litt hvis man har tenkt å stadig oppgradere og tune motor i framtida.

Jeg husker ikke hvilken produsent som står bak dette sprutet, men det kan jeg sjekke opp for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår