Gjest mathiman Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Ja, som topic lyder. Skal ha bilen på 4 bukker og skal dra ut girkasse og motor samtidig. Har "elefantheis" osv Hvor er det best å plassere bukkene? Tenkte i første omgang på brua til fjærbeinet, men er litt usikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 bruker bilens jekk fester til bukkene, Jekket opp bilen på vangen forann og bakakslen, enkel sak Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Bruk de orginale jekkfestene.. Eneste man må være obs på er når man slipper ned bilen. Da flytter bilen seg enten fremover eller bakover, alt etter hvor man starter å jekke, så da treffer ikke bukkene helt 100% om man bare slipper rett ned.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Er jo bare å tre under bukkene et sted som er noe som holder i mot da, kommer helt ann på hvor på bilen du skal holde på. Men jekkfestene funker som regel best. Men hva skal du med bukk når du skal ha ut motor og gir? er jo bare mellomakselen som må skrus av under bilen også løfter du ut motor og gir i et. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Tenkte det var best å ha den stående på bukker for sikkerthetsgrunner når jeg skal under. Er greit å ha litt plass å jobbe på. En annen grunn er at når jeg skal løfte motor+gir ut, så vil jo girkassa tippe ned i gulvet, så jeg gir den en god vinkel slik at det blir lett å løfte den rett ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 du kan jo også sette den oppå 4 gammle hjul. sånn som her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg