Beamert Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Kjøpte en 316i for noen mnd siden. Begynte å merke at det ikke kommer varme i kupeen. Så begynte temperaturen å stige til maks. Det damper da fra kjølevesketanken. Når bilen ble kald sjekket jeg veskestanden, det var tomt. Fylte på tilstrekkelig og kjørte videre. Motoren gikk varm igjen, så jeg stoppet den og lot den kjøle seg. Startet på ny og kjørte, temeraturmåleren viser normal temperatur, og nå kommer det plutselig mye varme i kupeen!Når jeg så stopper bilen koker det i motoren, tomt for kjøleveske igjen. Det er også en lekkasje, ser ut som en pakning el. på røret som går fra motoren til radiator, bak vannpumpa. Ingen hvit eksos, men det kommer vann ut fra eksosanlegget. Har fått tips om at det kan være vannpumpa, termostaten, magnetventil, lufting av systemet, løse jordinger og i verste fall toppakning. Hvordan utelukker jeg noen av delene? Kan noen hjelpe en rådvill stakkar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Topp-pakning vil jeg satse på. La motoren bli litt varm.. Stopp motor og sjekk oljepåfyllingslokket.. Er det hvit majoneslignende gugg nedi der (vann i olja), er det topp-pakninga som er gåen.. Kan forsåvidt også være termostaten.. Den kan du ta ut, bore noen hull i for så å montere igjen for å utelukke den.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michter Skrevet September 16, 2008 Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Kjøpte en 316i for noen mnd siden. Begynte å merke at det ikke kommer varme i kupeen. Så begynte temperaturen å stige til maks. Det damper da fra kjølevesketanken. Når bilen ble kald sjekket jeg veskestanden, det var tomt. Fylte på tilstrekkelig og kjørte videre. Motoren gikk varm igjen, så jeg stoppet den og lot den kjøle seg. Startet på ny og kjørte, temeraturmåleren viser normal temperatur, og nå kommer det plutselig mye varme i kupeen!Når jeg så stopper bilen koker det i motoren, tomt for kjøleveske igjen. Det er også en lekkasje, ser ut som en pakning el. på røret som går fra motoren til radiator, bak vannpumpa. Ingen hvit eksos, men det kommer vann ut fra eksosanlegget. Har fått tips om at det kan være vannpumpa, termostaten, magnetventil, lufting av systemet, løse jordinger og i verste fall toppakning. Hvordan utelukker jeg noen av delene? Kan noen hjelpe en rådvill stakkar? Jeg har faktisk en 316i som hadde akkurat det samme problemet.. kjørte den til et verksted. Der fylte han på kjøleveske og klemte på ledningene som går til radiatoren. og da lakk det MASSE under bilen. Etter litt kikking fant vi ut at det var lekkasje i toppakninga bak motoren. Det var toppakninga eller noe likninde som hadde rusta litt på siden, slik at det ble et lite hull. verkstedet måtte bestille ny pakning og slipe toppen.. Jeg anbefaler å IKKE kjøre bilen, da kan det bli verre... reperasjonen kosta meg 7 000kr ... men sjekk hvor lekkasjen kommmer fra ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamert Skrevet September 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2008 Tusen takk for svar begge to, jeg får vel slepe den på verksted, koste hva det koste vil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedyracing Skrevet September 17, 2008 Rapporter Share Skrevet September 17, 2008 Tusen takk for svar begge to, jeg får vel slepe den på verksted, koste hva det koste vil! fornuften tok overhånd. :P finn ett verksted som har "kvelds opent" hehe Siter Bmw 318D 2010 4D Bmw 520i 2000 Stv. (solgt) Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)Bmw 318ic 03 (Solgt)Bmw 318 is 95 (solgtBmw 518 i 84 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daskekost Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 ville nok ha sjekket vannpumpa først... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wold-Hansen Racing Skrevet September 18, 2008 Rapporter Share Skrevet September 18, 2008 Vil tro det er vannpumpa som begynner å bli dårlig, men som Michter sier over har han hatt lignende problem med en annen lik bil. Har også hørt om ett par andre tilfeller der dette har skjedd. Så sjekk vannpumpa først også tar du en kontroll av toppakning. Siter Hobby er ikke hobby før det svir i pungen =) Opel Frontera -94 2,3Tdi Citroen Berlingo -06 1,4i Subaru Impreza WRX STi -95 2,0T +Masse annen moro =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.