Gå til innhold

hei jeg skal kjøpe passat men vilken

Ranger emnet

smeden

Anbefalte innlegg

Jeg skal selge min bil, en Passat 1.9 TDI.

Selges for 50,000,-

Forstilling byttet

Vindusheiser byttet

Servopumpe byttet

Regreim byttet

Vannpumpe byttet

Motorfester byttet

Ta kontakt om mer info og / eller bilder av bilen på 9223 6446

Legger ut bilder på forumet hvis ønskelig. Helt orginal utvendig.

(sedan) .

1998 VW Passat 1.9 TDI **Solgt**

1963 Ford Anglia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En passat til 40-50 tusen har som oftest gått langt....

Overpriset? Husk at alle legger inn prutemonn på prisen...

P.S:

Er prisen du har fått hos Møller "inn pris" eller "ut pris"?

Husk at prisen på disse bilene varierer enormt basert på motor og utstyr. Vi snakker lett om en differanse på 20-30000 på kjipeste modell VS godt utstyrt modell ved samme årsmodell og kilometerstand.

Hvis du på død og liv må suttre, så bør det være hos banken etter mer penger....

hehehe eg sutre ikkje men den prisen eg fikk var på en 1.8 med null rust og litt utstyr og ingenfeil på helt dønn 100% strøken ogsånn men men......

og de ligger på rundt 54000kr maks

vw passat.... godshit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste problemet med 3B er forstillinga, lenkearmer o.l. Det er en dårlig løsning fra Volkswagen sin side, og den må byttes oftere enn normalt. Men man kan få kjøpt forsterka deler, har ikke prøvd dette selv, men har hørt at det skal være bra. Det har også vært en del problemer med det elektriske, som f.eks el.vindu og sentrallås, men dette er noe som man finner på mange andre VW også. Bortsett fra det så er den som hvilken som helst annen bil med noen år på ræva. Ta de vanlige standard sjekkene når du skal handle bil, og pass på at den har fått oljeskift ofte og at det ikke er vått i gulvet (er mye elektronikk under gulvtrekket). Det har ikke noe å si hvor langt bilen har gått hvis forrige eier har tatt godt vare på den, men som sagt forstilling burde være byttet hvis den har rullet langt. Pass også på at registerreima er byttet på riktig intervall, hvis du ikke er så glad i å skru selv, så kan det koste noen tusen på verksted.

Når det gjelder motorvalg, så er 1,8 turbo absolutt å anbefale. Diesel er jo ikke billig å kjøre med lenger, og 1,8t er mye morsomere! Kjøper du en 1,8t så ville jeg funnet en med manuell girkasse, ettersom denne tåler endel trimming. Det er gjerne sånn at man vil chippe 150hk`ern til ca 200 hk, og dermed så er man fort bitt av basillen. Da er det greit å slippe skifte av girkasse og ledningsnett og hjerne.

Personlig synes jeg passat er en god bil med mye potensiale enten du vil ha den helt original til familiebruk, pimpe den opp med masse plastikk på, eller trimme den fine og villige 1,8t motoren til en famile-racer.

Syns diesel er ganske rimelig jeg. Ligger på 0,5 på blanda kjøring. Samma da om bensinen er rimligere. Noe den ikke er nå.

2007 vw touran excl. 170 dsg

2001 SEAT leon 1,8 20vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider