Gå til innhold

Harry ristelyd fra sub i bagasjelokk

Ranger emnet


amcarpej

Anbefalte innlegg

Heisann :)

 

Har koblet i hop litt anlegg i bilen min nå, men dette har resultert i at bagasjelokket skrangler noe fælt når jeg guffer opp subben litt.

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan få bukt på dette problemet?

Bilen er forresten en 87' camry sedan

Kjerre: '90 Honda Accord 2,0 EX

 

Tidligere kjerrer: '87 Toyota Camry 2,0 GLi - '96 Mazda 323 1,5 LX (Pappas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lim alle "stiverne" på bagasjelokket ditt...

Stikk innom et bilskadeverksted å få tak i kleb å tett; eller noe lignende... :)

En jeg jobber med, "sliter" med det samme problemet i Camry`n sin. Men etter at han lima, ble det mye bedre.

Norwegian Champion, 00-01-02-03-06-07-08

00-155.7db superstreet nw

01-170.2db xtreme5+ 02-170.6db xtreme5+ 03-156.7db xtreme 1+

06-155.6db street b 07 - 158.9db street b. 08 - 159.2db street c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å lim alle "stiverne" på bagasjelokket ditt...

Stikk innom et bilskadeverksted å få tak i kleb å tett; eller noe lignende... :)

En jeg jobber med, "sliter" med det samme problemet i Camry`n sin. Men etter at han lima, ble det mye bedre.

 

Høres ut som en enkel og økonomisk løsning. Men hva mener du akkurat med "stiverne"?

Kjerre: '90 Honda Accord 2,0 EX

 

Tidligere kjerrer: '87 Toyota Camry 2,0 GLi - '96 Mazda 323 1,5 LX (Pappas)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stiverne er det som ser ut som "bjelker" i lokket... du må ta av trekket om du har noe. mn dekk bakluka med vibroplast og asfaltmatter\dempematter. dra til bilstereosjappe og spør om råd. ikke torshov lr lignende mn bilradiospesialisten eller noe sånt værtfall firma som kun driver med stereo og slikt.. ikke bilrekvisitabutikker liksom..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor lite bass som faktisk skal til for at det skrangler i bilen min?

 

Ja, din bil begynner å skrangle ved 132,6 db! Løsningen må derfor være å holde deg under dette...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste løsningen vil være å avstemme bassvolumet til resten av lyden...

 

Må bare komme med ett innspill her. Ja jeg vet hva du mener men for en som ikke gjør det vil denne uttalelsen være ca like nyttig som at en kineser skriver kinesisk til deg. Ytterst få ute i dette langstrakte land som vet hvilket toner og volum sin egen bil er avstemt i.

 

Men par billige og enkle råd vil være.

 

Stramm låsen til bagasjelokket så den ligger strammere mot pakningen. Legg pakning/isolasjon mellom skilt og lokk.

 

Hvis du vil ta den ennå lenger.

 

Lim som sakt avstivere til lokket.

Legg inn dempe matter i lokket.

 

Hvis du vil ta den MAX.

 

Demonter ALT i bagasjen og demp alt som finnes av overflater.

Derreter begyner du å montere sammen interiøret igjen med lim og pakninger så ingen ting vibrerer eller gnisser mot hverandre.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår