el`satanical Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Calibra er da ikke direkte stygg. Bakfra er den jo direkte stilig. Interiøret/dasjbordet derimot er jo direkt grellt ;) Men som førstebil så er kanskje ikke en ikke-godkjent bil med 300hk veien å gå. Som flere nevner, kjipt om noe skulle skje og du blir sittende med sjegget i postkassa.. Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prohx Skrevet September 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Hva med denne: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1951074 Det meste virker ganske greit. nyoverhelt ja, er det noe problem? dumt at den er så langt vekk, men der er ikke så alt for stort problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 har alltid likt calibra jeg.. noe ved designet på den som er fint^^ utvendig altså:p den siste er sikkert grei.. var jo gjort en del med motor da.. og den ligna jævlig på 200sx s14 der: http://pics.autodb.no/1951/1951074-bilde4-03062008(001).jpg på fronten:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 Men pass på RUST!! utrolig mye av det på calibra.. Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 9, 2008 Rapporter Share Skrevet September 9, 2008 300hk kan sikkert være gøy dette, motoren er en orginalt LET som er phase opp litt, er vel ikke fult 300hk i den med 250 hjula kansje, Men er ikke en smart første bil. Du kommer til og dø! 300hk og forhjulstrekk, hmm eier du en dekk omlegging maskin og får gode priser på dekk? Selv høres dette fristende ut, men på vintern er ikke dette fult så gøy, hadde det vært 4x4 ja da hadde du hatt det gøy, men vent til sommern med og kjøp en slik bil. Får godkjent detta, må bare bytte bremser og litt annet fra Turbo utgaven og ned trimme motor til 204hk, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goførti Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Men er ikke en smart første bil. Du kommer til og dø! 300hk og forhjulstrekk, hmm eier du en dekk omlegging maskin og får gode priser på dekk? hahahahaha, jeg dør! dette var dagens! hahahaha Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet September 10, 2008 Rapporter Share Skrevet September 10, 2008 Men er ikke en smart første bil. Du kommer til og dø! og i tilegg til det ... funnet ut hvor mye du må betale i forsikting ? for 250 hk `? :roll: kjøp deg en liten og grei bil på under 100hk sånn at du kan i det minste ha lappen i 2 år før du mister den ;) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Får godkjent detta, må bare bytte bremser og litt annet fra Turbo utgaven og ned trimme motor til 204hk, feil. dette blir ikke godkjent da calibra turbo ikke er levert orginalt med fwd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Da kan jo du fortelle meg hvorfor flere calibra men også vectra har blitt godkjent med LET din frosk. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Har sjekket dette opp, du har faktiskt delevis korekt i hva du skriver, flere som har fått godkjent LET i FWD, men ikke nå lengre. Men dette var da vectra, så tror det samme gjelder calibra. Hvis noen kunne vært intressert i fakta hva som trengs for og få godkjent dette ombygd, så har jeg papirer om det. Men som sagt, et 4x4 calibra/vectra må du ha nå. Godkjenner ikke FWD lengre Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 300 hk i førstebilen? Eeeehhh, ville ikke akkurat anbefalt det. Tror du skal ha et PAR år bak rattet før du skal ratte noe med såpass med motor. Godkjenninga som "bare er og stikke opp å godkjenne" ? Hvorfor har han ikke godkjent den selv? Prøv og ring opel/statens vegvesen og hør om hvor mye hester du kan ha i den bilen først. Finn deg heller noe litt billigere, som du kan parkere i grøfta første vinterdag uten at det skal svi så jævlig mye :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 perosnlig så ville jeg anbefalt det, altså jeg satt der og tenkte det samma for et år siden og valget mitt ble kjedelige 140hk, skulle ønske jeg gikk for mer hester ja. Men 300hk er kanskje litt for mye, maks 220hk spør du meg. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 feil. dette blir ikke godkjent da calibra turbo ikke er levert orginalt med fwd. Korrekt. Fikk godkjent med FWD før, men nå har de jammen meg slått seg vrang. Kan fremdeles gjøres, hvis man skaffer 4x4 systemet, + 4x4 karosseri deler, og bytte ut tunnelen osv. men det blir mye at og fram vegvesenet får og vise sveisinga osv. kostbart til de grader. hør om hvor mye hester du kan ha i den bilen først. Sånn på papiret, kun 165hk på dette karosseriet.. :P Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Ivel Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 det er jo selvsagt fortsatt mulig å få det godkjent, kan jo f.eks gå via tuv i tyskland som er overordnet det norske biltilsyn. kan også bli godkjent, men du har bevisbyrden på at karosseriet tåler effekten og det er ikke lett når opel(gm) ikke går god for dette. vet at det er flere godkente calibraer med fwd turbo, men det har ikke vert plankekjøring å få godkent noen av disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sprøøbilgutt Skrevet September 11, 2008 Rapporter Share Skrevet September 11, 2008 Sant nok som folka sier her, er kanskje en grunn til at den bilen ikke har blitt regga, på grunn av hk avgifter osv. Det kommer til og bli drit dyrt og få det godkjent, veit ikke engang om det går i det hele tatt.. jeg hadde satsa på noe annet, vis du skal ha førstegangsbil til den samme sum, hadde jeg kjøpt meg en Bmw 320i/325i e36 m-tech!! ;) For det første er det bakhjulstrekk, og di motora som sitter i bmw'n (rekke seksern) tåler en del juling! dessuten drar dem ganske godt! Det er min mening.. Lykke til med kjøp av bil :) Siter - Bmw E36 320i Coupe Vanos m-tech SOLGT - Bmw E30 325i / m3/m5 prosjekt - Audi A4 1.8 - VW Passat 1.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.