Gunnar KRC Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 den som heter 394? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 er det noen vits i å bytte btr på min 230ft med 531topp, vx3 kam, 3"eksos, 16t turbo, "r-sport" dyser, og chip tilpasset oppsett? Om det er en chip med map for 3" lmm så skal det brukes dyser som gir 465cc/min. Noe 968 dysene ikke gir, derfor skal bensintrykket justeres opp til 3.8 bar ved atmosfæretrykk, Dvs når vacuumslangen ikke er kobla til. Om du kjøper en lineær eller progresiv btr er opp til deg. Men ville uansett kjørt en måling av eksosen så du finner ut om den får riktig luft/bensin blanding. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 om jeg beholder orginal lmm da? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 om jeg beholder orginal lmm da? Da blir det nok litt smått med bensin, men for all del bare kjør med orginal. Værste som kan skje er jo trossalt bare at du skjærer motorn :D Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Da blir det nok litt smått med bensin, men for all del bare kjør med orginal.Værste som kan skje er jo trossalt bare at du skjærer motorn :D blir det smått med bensin om jeg har org lmm og justerbar btr? skjønner ikke helt dette jeg. Kan du forklare hvorfor jeg trenger 3"lmm? Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 blir det smått med bensin om jeg har org lmm og justerbar btr? skjønner ikke helt dette jeg. Kan du forklare hvorfor jeg trenger 3"lmm? Blei kanskje noe feil her, var ikke helt våken når jeg skreiv det tror jeg :) Jeg tror du trenger større lmm for at turboen skal få mer luft, og for at sprute skal registrere at det går mer luft. Før turboen så er det ikke noe trykk, lufta som går i mellom lmmen blir sugd i mellom. Du får jo sugd mer luft i mellom en 3" lmm enn en 2.5" lmm. Men 3" lmm lager du ganske enkelt selv da ;) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 får jeg chip til opsett med 968 dysene? har bestilt de fra usa i går... Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 får jeg chip til opsett med 968 dysene? har bestilt de fra usa i går... Skaffer det jeg Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.