Audimaaan Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Hei... Lurte på om noen av dere med litt mer greie på detta enn meg, kunne komme med noen gode tips ang dekkvalg på de nye 18" jeg har kjøpt inn.Hva blir finest 225/35-18 eller 225/40-18? Eller noen ander tips? Felgene er 7,5*18. Håper på noe "lure" forslag.... Siter Dag Andresen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brembo Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Jeg hadde gått for 225/40 p.g.a pris det er nok den billigste dimensjonen, og det kan bli veldig "hardt" og kjøre på 35 profil selv på 225 dekk så viss du har plass til det hadde jeg gått for 40 profil. Det fineste? jeg vet ikke helt hva som blir det fineste det har litt med hvordan felgene ser ut også synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Kjør den profilen som gir rulleomkrets nærmest original. Er lover om hvor mye man kan endre vet du. Er det 5% som er max? http://www.chris-longhurst.com/carbibles/tyre_bible.html Finner en kalkulator for å regne ut der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Genial Calc.. 285/35-18 blir det bak på min bil tenker jeg :) Dyrt men, får kreftene ned i bakken.. trur ikke den klarer og rive løs med så breie dekk med bare 330hk som det blir til sommeren.. Hvor brede dekk trur dere vil være greit til en toyota supra -91 blir bredere bak en foran.. Tenkte på noe sånt her 285/35-18 Bak 255/35-18 Foran Hmm, noen som vet hvor brede felger man må ha til 285 dekk? 10,5" 11"? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Onkel prata om en kompis av han som hadde noe fete felger, når han var innom tyskland punkterte han og så for han inn og kjøpte nye dekk.. der fylte de dekkene med gas istede for luft og han sa bilen var helt annen og kjøre! Hvilken type gas er dette? Det er noe som skal være veldig bra egnet for dekk med lav profil etter hva jeg forsto.. Noen som har vært borti dette? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audimaaan Skrevet Desember 2, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Ingen som har noen flere forslag her da??:rolleyes: Siter Dag Andresen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Bilen skulle værtfall bli mye mer behagelig og kjøre forde om han hadde 35i profil.. pluss at veigrep og alt var mer stabilt. Dette kan jo ha noe å si pga. at gassen ikke utvider seg? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Shyggen Genial Calc.. 285/35-18 blir det bak på min bil tenker jeg :) Tja..dyrt og dyrt...kommer ann på hvor bra dekk du skal ha det :) Originally posted by Shyggen Dyrt men, får kreftene ned i bakken.. trur ikke den klarer og rive løs med så breie dekk med bare 330hk som det blir til sommeren.. Med 330hk så river du'n med de dekkene du vil...trust me on this! :) Originally posted by Shyggen Hvor brede dekk trur dere vil være greit til en toyota supra -91 Kommer helt ann på hvor brede felger du har det...det og innpresset på de.... Originally posted by Shyggen blir bredere bak en foran.. Du har en Supran mann! ...må ha ordentlige slisser bak da vettu! :) Originally posted by Shyggen Tenkte på noe sånt her 285/35-18 Bak 255/35-18 Foran Da bør du ihvertfall ha 8,5"/9" foran og 10" bak :) Originally posted by Shyggen Hmm, noen som vet hvor brede felger man må ha til 285 dekk? 10,5" 11"? Det holder med 10" ja.... :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Kjempetakker for svaret! :) meget godt og utfyllende :) Kan ikke si noe annet en takk :) Jepp, ville ha noe fete slisser bak :) har lurt litt på om jeg skal få til 17" og 40 i profil.. pga. midre fare for å knuse felgene på disse fine norske veier :) Men, bredden blir nokk noe alla det der tenker jeg :) bare synd bakdekkene vil ligge på rundt 5000 stk men, faenda :) skal man ha så skal man ha.. Tenkte å kjøre til tyskland og hente der.. har hørt at det er noe penger å tjene på dekk og felger fra tyskland.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Shyggen Kjempetakker for svaret! :) meget godt og utfyllende :) Kan ikke si noe annet en takk :) Jepp, ville ha noe fete slisser bak :) har lurt litt på om jeg skal få til 17" og 40 i profil.. pga. midre fare for å knuse felgene på disse fine norske veier :) Men, bredden blir nokk noe alla det der tenker jeg :) bare synd bakdekkene vil ligge på rundt 5000 stk men, faenda :) skal man ha så skal man ha.. Tenkte å kjøre til tyskland og hente der.. har hørt at det er noe penger å tjene på dekk og felger fra tyskland.. Si i fra, så blir jeg kanskje med.... Satan. :D Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Alle tar med penger så leier vi buss? ;) Glenn? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegala Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Kjenner Dere ingen som selger dekk?? Det ville jo blitt rimeligst! Siter LARSEN RACING dvp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboDad Skrevet Desember 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2003 Originally posted by Shyggen Alle tar med penger så leier vi buss? ;) Glenn? Hadde ment å bli med for turens slyld. Men kan hende jeg hiver meg på og tar hjem en Golf Rallye. :D Siter www.samepower.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg