steinar Skrevet November 30, 2003 Rapporter Share Skrevet November 30, 2003 Hei, Jeg lurer på hvor følgende ting. 1) Hvor sitter vokstermostaten på forgasseren? 2) Hvordan ser den ut? 3) Hvilken oppgave har den? 4) Hvordan fungerer den? og viktigst 5) Hvordan kontrollere at denne fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 den sitter på forgasseren vendt mot ekspansjonstanken, med to vannslanger som går opp til den. den ser ut som ei klokke med to vannslanger som går inn på den. den styrer tomgangen når bilen er kald, også kjent som automatchoke. det er en spiralfjør av et eller anna materiale inni der som står i spenn og holder oppe gasspjeldet mindre og mindre til varmere kjølevæska blir (dvs kald = åpen max, x grader C = lukket). den løfter turtallet til rundt 2000 omdr når bilen er kald. du kan begynne med å sjekke om at kjølevæska går igjennom den, ved å ta på slangene og sjekke om begge er varme etter bilen har gått litt. Ellers må du skru opp jævelskapet og begynne å måle, står mer detaljert i haynes enn jeg husker. Og de som har begynt å skru på f.eks en pierburg 2e2 gasser har ofte angret på det i ettertid :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Desember 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2003 Originally posted by projektRUST Og de som har begynt å skru på f.eks en pierburg 2e2 gasser har ofte angret på det i ettertid :-) word :) Første gang jeg skrudde på en 2e2 gasser trodde jeg den voksdriiiten var møkk som sperret vannet i å gå gjennom:) så jeg dreiv å stakk en skrutrekker nedi der for å få ut driten:) DET hjalp ikke noe da:) hehe.. Men nå har jeg en sweet 2e2 gasser som jeg tar godt vare på:) renser den og passer på at det er nok kjøleveske så ikke autochoken fryser og går mentalt Igjen:) hehe.. Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg