Gå til innhold

Vokstermostat

Ranger emnet


steinar

Anbefalte innlegg

den sitter på forgasseren vendt mot ekspansjonstanken, med to vannslanger som går opp til den.

den ser ut som ei klokke med to vannslanger som går inn på den.

den styrer tomgangen når bilen er kald, også kjent som automatchoke.

det er en spiralfjør av et eller anna materiale inni der som står i spenn og holder oppe gasspjeldet mindre og mindre til varmere kjølevæska blir (dvs kald = åpen max, x grader C = lukket).

den løfter turtallet til rundt 2000 omdr når bilen er kald.

 

du kan begynne med å sjekke om at kjølevæska går igjennom den, ved å ta på slangene og sjekke om begge er varme etter bilen har gått litt.

 

Ellers må du skru opp jævelskapet og begynne å måle, står mer detaljert i haynes enn jeg husker.

 

Og de som har begynt å skru på f.eks en pierburg 2e2 gasser har ofte angret på det i ettertid :-)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

Og de som har begynt å skru på f.eks en pierburg 2e2 gasser har ofte angret på det i ettertid :-)

 

word :)

 

Første gang jeg skrudde på en 2e2 gasser trodde jeg den voksdriiiten var møkk som sperret vannet i å gå gjennom:) så jeg dreiv å stakk en skrutrekker nedi der for å få ut driten:) DET hjalp ikke noe da:) hehe..

 

Men nå har jeg en sweet 2e2 gasser som jeg tar godt vare på:) renser den og passer på at det er nok kjøleveske så ikke autochoken fryser og går mentalt Igjen:) hehe..

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår