sirop Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 jeg har peilet olje flere ganger rett etter oljelampa blinker og det er bra med olje på bilen, har også nettop byttet olje og oljefilter samt kjørt motorrens fra Omega samtilig. Siter 2002 Audi A4 Avant 1.8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atley Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 Nå skal jeg fortelle deg nøyaktig hva som skjer med bilen din.... Disse 1.8T motorene er svært nøye på oljeskiftintervaller, minimum hver 15'km, da longlifeservice ble innført ble det ett enda større problem med oljetrykk. Saken er altså: det blir MYE olje/sotavleiringer i motoren, når du kjører blir dette sugd opp i sila til oljepumpa med det resultat at den ikke klarer å suge mellom nok olje, når du stopper motoren renner oljen tilbake mellom silen og tar med seg partiklene igjen, slik at når du starter bilen neste gang så er sila åpen. Jeg anbefaler deg å kjøre en innvendig motorrens for deretter å bytte oljepumpe, oljetilførselrør til turbo, olje og filter, og ikke minst oljesila!! Jeg har gjort denne jobben endel ganger nå, og er du heldig så slipper du å bytte kjede og strammer mellom kammene.... Siter -05 Skoda Octavia -96 Ford Exploder -89 Jeep Cherokee Limited Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Desember 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2008 trouble with the car Tom? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Desember 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2010 Beklager at jeg tar opp igjen en eldre tråd,men hva koster en slik jobb på verksted? Dette skjedde med min bil idag, og måtte kjøres på verksted med Viking. Aner ikke hva det kommer til å koste meg. Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Desember 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2010 Da fikk jeg igjen bilen fra verkstedet. Defekt oljepumpe, byttet olje og filter Pris: 9000 og da stod jeg for olja Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg