Gå til innhold

Stivkrampesprøyte

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noe som er litt ironisk er at du får to dager fri på jobben pga. sprøyta; ikke det faktum at bikkja di faktisk vansiret hånda di :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å være litt saklig sånn i etterkant på en helt vanlig fredag, så skal man alltid kontakte lege dersom man får en bittskade fra et dyr.

 

Om man trenger stivkrampevaksine kommer an på hvor lenge det er siden man fikk forrige vaksine, og hvor forurenset såret er.

Generelt sier man at en stivkrampesprøyte varer i ca 10 år.

Men siden det er en viss stivkramperisiko forbundet med ethvert skittent sår, bør man sørge for et påfyll om man er i det minste tvil om vaksinasjonsstatus.

 

Hvis såret spriker eller det er et synlig gulfarget fettvev i sårbunnen bør såret i tillegg syes. Og bare en lege (evt vetrinær*) kan vurdere om man bør ta en antibiotikakur for å forebygge infeksjon.

 

 

*noen som husker Atle Antonsen (yrke vetrinær), som ble lege i Finnmark fordi ingen andre ville ha jobben? Stakkars pasientene som hadde brukket beinet...hihi. (da snakker man sprøyte)

...synd at jeg ikke finner klippet på youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"fido" er ganske grei, men ikke når jeg napper maten ut av kjeften på`n når`n spiser.

Det har funka på alt annet jeg har hatt av hunder...og det kommer til å funke med litt trening.

 

 

Akkurat det her ligger jo i hundens "natur".

 

Husker godt i barndomstiden da onkelen min hadde en hund og gjorde nettopp det du beskriver her, i reaksjon hoppet hunden etter foten og beit godt tak for i neste øyeblikk å angre som bare det "unnskyld lyder":D.

 

Dette er bare noe man ikke gjør:)

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåleskrekk ja... Er ikke noe bedre selv. Tror legen ble litt forvirra når jeg begynnte å hisse meg opp da han skulle sy etter at jeg hadde blitt knivstukket i ryggen :P Full og kranglete

 

uff, hørtes kjedelig ut..!

har selv fått en del stygge sår opp gjennom tia, men er livredd for sykehus og det som er, så har mange snåle arr istedn :P

 

Må nevnes at ''fido'' er en 1 år gammel tispe, som later til å ha ekstremt dåli samvittihet for det hu har gjort.

I tillegg har jeg noen teorier på hvorfor voffsen beit..

 

*hu var ekstremt sultn etter en lang dag (morra mi og gubben som eier bikkja.. aner ikke om hu forer bikkja sånn som hu bør; lite og ofte) derfor kan bikkja ha vært fali sultn og forsvarer derfor matn mer enn normalt..

 

*hu hadde ikke fått tilstrekkeli mosjon den da'n. (Hvem som helst hadde blitt gal av å stå bundet 8 timer i en hundegård..som dyret tydlivis hadde gjort. Rottweiler er i tillegg en rase som trenger ekstra mye mosjon, som jeg har forsøkt å fortelle morra mi)

 

Verkn jeg eller Skurk kunne vite no om detta, sidn hunden tilhører familien.. Vi har ikke no ansvar for hunden i det daglige..

 

Bikkja lever hvert fall i beste velgående og blir ikke avliva og Skurk er frisk som faan:) (og blir ikke avlivet han heller;))

 

Case closed.

~Wild Racing~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkn jeg eller Skurk kunne vite no om detta, sidn hunden tilhører familien.. Vi har ikke no ansvar for hunden i det daglige..

 

Da burde han hvertfall ikke ha risikert livet nedi gapet på'n!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det her ligger jo i hundens "natur".

 

Husker godt i barndomstiden da onkelen min hadde en hund og gjorde nettopp det du beskriver her, i reaksjon hoppet hunden etter foten og beit godt tak for i neste øyeblikk å angre som bare det "unnskyld lyder":D.

 

Dette er bare noe man ikke gjør:)

 

Eieren SKAL kunne ta maten rett ut av munnen på hunden, uten at den skal reagere på noen annen måte enn å kanskje bli litt furten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eieren SKAL kunne ta maten rett ut av munnen på hunden, uten at den skal reagere på noen annen måte enn å kanskje bli litt furten.

 

Her var det kanskje jeg som var eieren:D (tross alt min lekekamerat). Husker å ha hoppet på å skubbet og revet i den siden jeg kan huske til jeg ble 7-8 år uten å ha fått et sår av den. Verdens beste hund<3

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok vært litt forsiktig med å nappe maten ut av kjeften på en hund jeg ikke kjente skikkelig.

Jeg kunne heller ikke bare ta maten fra min gamle rottweiler. Han holdt fast og nektet å slippe, men hvis jeg bare holdt tak i maten å sa slipp så slapp han med en gang, satte seg ned med valpeblikket og venta på å få den tilbake;)

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår