Gå til innhold

hjelp til plasering av høytalere??

Ranger emnet


bjørn vidar

Anbefalte innlegg

jeg har nå montert to 6x9 og to 6 1/2'' høytalere i hattehylla..vet dette ikke er anbefalt, men hulla var allerede kutta av forrige eier og da ble det litt dumt å ikke ha noe der...har også to 4'' i dashbordet og en 12''subb i bagasjerommet

 

men det jeg lurte på var om det hadde hvert bedere å kanskje laga en liten kasse som kan plaseres under forsetet eller lignende.

 

eller kanskje putta de i dørene, men det som blir problemet da er at jeg ikke har noe elektrisk i dørene fra før av så det er ingen sånne gummi ''slange'' ting som går fra døra og inn i bilen, og da blir det litt vrient å få til sånn at ledningene ikke kommer i klem.

men vis de skulle vært i dørene måtte det helst blitt bak, så åssen ville det blitt lydmessig??

 

Spørsmåla mine er da:

*åssen blir lyden vis jeg flytter de to 6 1/2'' høytalerne i kasser under forsetene?

*og åssen ville det vært å ha de i bakdørene??

NOEN ANBEFALINGER??

 

takker for hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under setet hadde jeg lagt bort og gravd ned med engang.

 

Hvordan bil er dette ?

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå montert to 6x9 og to 6 1/2'' høytalere i hattehylla..vet dette ikke er anbefalt, men hulla var allerede kutta av forrige eier og da ble det litt dumt å ikke ha noe der
Tvert imot, det er litt dumt å ha de der, når du har en subwoofer i bagasjen... ;) ...da vil du jo heller ha minst mulig hindringer for mest mulig bass inn i kupéen. Fest kun grillene over åpningene om du ikke liker synlige hull, og sett høyttalerne i dørene heller, om det er plass.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under setet hadde jeg lagt bort og gravd ned med engang.

 

Hvordan bil er dette ?

 

ok. er en audi 80 1992

 

Tvert imot, det er litt dumt å ha de der, når du har en subwoofer i bagasjen... ;) ...da vil du jo heller ha minst mulig hindringer for mest mulig bass inn i kupéen. Fest kun grillene over åpningene om du ikke liker synlige hull, og sett høyttalerne i dørene heller, om det er plass.

 

ok..har tenkt mest på å ha de i dørene, men blir litt mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår