Gå til innhold

Navigasjonsystemet, en vits?

Ranger emnet


helu00

Anbefalte innlegg

Hei forumvenner!

I min forrige bil, Rav'en, brukte jeg Tomtom Go '05 mod. og kom stort sett frem dit jeg skulle på en fornuftig måte. Og jeg tror samtlige stedsnavn lå inne i kartet.

Derfor er det med vantro jeg opplever i min speller nye Avensis m/Navtech utstyr at navigasjonsystemet ikke finner f.eks. Rauland i Telemark. (et lite tettsted med bl.a. høyfjellshotell og flere populære skibakker etc.) I dag skulle jeg til en adresse i Skien. Jeg taster inn gateadresse og by, og systemet finner adressen og jeg kjører. Hadde jeg ikke vært litt kjent, hadde jeg vel kjørt rundt i Skien ennå!

Er dette systemt som Toyota leverer egentlig bare noe leketøy??

I forhold til Tomtom og Garmin...?

Har noen andre erfaringer med dette?

Er det noe jeg gjør feil...?

 

mvh

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har orginal navipakke i min avensis -06. Det funker helt fint, men hallo......24 lapper? syns egentlig kartboka er like grei jeg. Eneste er når man kjører i ukjent by og kjører etter beskrivelsen fra stemmen, da er det smart. Ellers tror jeg dette er et unødvendig "leketøy"

 

Må nevnes at dette ikke kunne velges bort når jeg kjøpte bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Joda, jeg har 4 plater for Europa. Jeg fikk bilen (og GPS'en) i slutten av juli i år. Problemet mitt er at jeg sammenligner med en TomTom GO fra 2005, med hvilken jeg har hatt små problemer med å finne frem. Og på tomtom'en finnes Rauland og flere andre småsteder som er ukjent for Navtech's '08 modell!!

Har tenkt å gå videre til Toyota Norge med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår