acemaster Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Mange av dere vil si at det her ble diskutert før men jeg gikk gjennom mange av trådene her inne og såg at det bare ble store diskusjona og lite "direkte svar" men uansett tilbake til det jeg skulle spørre om. Har da en audi 80 2.0l 90hk som jeg egentli liker godt bare at den er litt lat. OG da lurer jeg på om det er noe vits å trimme den? Hvor mye effekt vil jeg få ut av den om jeg fisker: -Grenrør 4-2-1 (tenkte å sveise selv så hvis dere har en tegning eller noe legg ut!) -Sportskam(evt. slipe min? hørte kamaksel.no gjør det?) -Porte toppen? 1.7mm ? -Effekt potte? Det er det jeg hørte er best å gjøre av andre som kan mer enn meg, så hvis noen har en bedre forslag!? RØP UT! Er ikke ut etter 200hk, men mer liv i motoren. Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansaudi Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 Veloxmotor.com driver med trim av vw/audi sugemotorer :) Siter 1997 Audi A4 1.8T [x]1992 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acemaster Skrevet September 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 ska ta og høre me dem! tenkte egentli å porte toppen selv, tror jeg kan få det til på skolen siden det er bra med maskiner der. Får frest ned osv...Meninger? noen her som har gjort det med samme motor som min? :) Hadde vært arti å høre fra noen som har litt peiling og evt. gi meg noen tips osv. :) Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Porting er ikke noe en bør drive med hvis man ikke vet hvor og hvor mye man bør ta ut. Dette (portingen) ville jeg overlatt til noen som driver med dette ( Ikke for å tvile på dine kunskaper at jeg sier dette). Resten er greie oppdateringer. Skal du beholde monopointen eller bygge om til gassere eller sprut. Regner nok med at du skal kvitte deg med monopointen da denne ikke holder med til så meget. Med porting ( på de rette stedene)grenrør, Heftig kam og event 2 stk 45 så ville nok 180 hk bli greit uten de største problemer.Må bare si at ingenting kan måle seg med gasserlyd :) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet September 6, 2008 Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Her er ett bilde av min 1,8... Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acemaster Skrevet September 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2008 Jeg har egentli lite peiling jeg skrev min første post fra det jeg hørte av noen kompisa osv. Derfor jeg skriver her og lurer på om hva som er best og evt. billigst for meg å gjøre for å komme opp på en effekt på 120-140hk. Webera er så dyre så tror ikke det er noe for meg. Tenkte egentli mest mulig effekt for ikke alt for mye penga. Hva syns folka? Hadde vært tøft å prøve seg fram og sjekke hvordan det hadde blitt. Hva gjor du med din motor og hva effekt e det du fikk? VAr det en monopoint forgasser i den også? Siter Audi 80 92mod. 2.0l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Ja det var monopoint. Det som er gjort med min er en del. Portet G60 topp med større ventiler samt høvlet. Portet eksosmanifold, skiftet grenrør(std)til doble istedenfor enkelt som er orginalt på denne motoren. Portet innsug. 2 doble 45. 288 graders mekanisk kam med 11,6 i løft og 108 i lobeseperasjon. Sikkert noe mer også, men det er dette jeg kommer på i farten. Bremset 102 hk netto på hjul med gtech.Orginal som 90 hk bremset den 56 på hjula.. Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet September 7, 2008 Rapporter Share Skrevet September 7, 2008 Det første jeg ville ha gjort er å sette inn en kam. Jeg har en 268 graders kam liggende hvis du er interrisert. Med denne kammen fikk jeg 10 hk mer på ellers orginal bil..:) Målinger gjort med gtech Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karrema Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 stikker nesa innom og spør om du har den kam`n ennå....?? hvis ikke første mann er interressert hvor mye skulle du ha hatt for den... ev. + jobben...?? Siter Audi A6 2.5 Tdi -96 mod Audi A6 2.6 1994 mod Audi 80 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Jobben? Tenker du da på bytte av kam?. Kammen er gått ca 30K og har satt pris til 1500.- Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karrema Skrevet November 21, 2008 Rapporter Share Skrevet November 21, 2008 jepp... bytte av kammen ja.... hehe, er ikke unormalt glad i å skru.... Siter Audi A6 2.5 Tdi -96 mod Audi A6 2.6 1994 mod Audi 80 B4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geir Skrevet November 22, 2008 Rapporter Share Skrevet November 22, 2008 Det er ikke rare greiene. Ingen komplisert jobb det :) Siter E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.