volvo-r-sport Skrevet September 4, 2008 Rapporter Share Skrevet September 4, 2008 Hej! Har pådratt meg en bil der klima ikke er helt i stand. Jeg tror det skal være gass på systemet, men har ikke fått sjekka enda. Det som skjer når jeg regulerer temp: Ingen respons på tempendring før jeg kommer til max, der det står HI. Med andre ord så er det av/på regulering, enten pisskaldt ala utetemp eller møkkvarmt. Noen som har tips og triks til meg? Kan det skje at tempsensorer kødder? Håper det er noen her som sitter med litt peil på klima, har selv bare peil på aircondition. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet September 5, 2008 Rapporter Share Skrevet September 5, 2008 DEt enkleste er å få koblet en pc opp mot bilen og kjøre VAG com softwaren og sjekke at alle verdiene fra sensorer/spjeldposisjon osvosv er det de skal. Virker som bilen ikke regulerer luftgjennomstrømninga igjennom varmeapparatet slik den skal, og dette kan skyldes en defekt temperatursensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Da får jeg kjøre bort til stambo og klepte vag com saken hans... Er det stort sett selvforklarende å bruke programmet eller må en ha ingeniørgrad i rakettforsking for å få det til? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dieselpurke Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Tipper du har et spjeld som ikke er med på notene. (typisk feil) Trenger ikke vagcom for å lese feilmld på klima på denne bilen. Er to knapper du holder inne (husker ikke hvilke) så for du opp evt feilmld . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Greier du å finne ut hvilke knapper det er? Ellers så kan jeg alltids stikke nedom møller og spøtte litt på en gjøk der... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet September 8, 2008 Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 http://www.audiworld.com/tech/int6.shtml Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet September 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2008 Tusen takk kjetilr! Fikk det til, men ett par av kodene sa meg ikke så alt for mye. Fikk følgende koder: Disse sa meg liksom noe om AC anlegget, uten at jeg skal si helt hva som er feil foreløpig: 6.4 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic short 18.3 Fresh air blower voltage, sporadic 22.1 A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open Disse sa meg ikke en dritt: 9.7 49.0 50.3 Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet September 19, 2008 Rapporter Share Skrevet September 19, 2008 har så å si det samme problemet, men jeg får ikke kaldluft til å fungere:S Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg