Gå til innhold

Skoda Motorsport biler

Ranger emnet


EyeLid

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

desverre ikke... er vist bare arbeidsområdet som er inneresangt..

 

men kan se for meg at kurven ser ganske fin ut der også..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sykt bygd da. den var jo så sinsykt jevn
desverre ikke... er vist bare arbeidsområdet som er inneresangt..

 

men kan se for meg at kurven ser ganske fin ut der også..

nicolai: FIA har jo krav til bruk av restriktor før turbo (tror

denne er 34mm om jeg ikke husker feil?), noe som gjør at det er

vannvittig mye pulsmodellering/teknikk som skal til for at dagens

WRC biler skal få ut effekt.

 

cosworth87: joda, effekten blir jo relativt flat grunnet

restriktor, og så gjør sikkert antilag systemene sitt i bunn.

Og det er det som kunne være artig å se, hvor langt ned de klarer

å holde momentet oppe (ergo ha brukbar effekt).

 

Uansett stilig at du fant noe slikt og kunne legge ut!

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja restriktoren er 34mm.. denne gjør at turboen klarer levere tilstrekkelig luft på lavt turtall for å gi masse moment.. men når turtallet økes. økes også luftbehovet for å oppretholde effekten.. så derfor forblir effekten nesten uendret mens momentet stuper..

 

må desverre korigere deg på ennå en ting... da ALS ikke gir tidligere ladetrykk turtallsmessig... men gjør at turbotrykk kommer tidligere etter man har gått av gassen.. si at max trykk kommer ved 3000... man ligger på full gass ved ca 5000. slipper gassen pga en sving. turtallet synker til 4000. og pga ALS har man ladetrykk i det man går på gassen igjen..

 

er også mange somn tror at als blir brukt i forbindelse med girskift på en wrc bil.. men dette er flat shift.. som bare kutter tenningen mens man girer

 

fikk bremsepapirene av Xabier Lujua som har den ovenfor her til salgs...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår