Gå til innhold

min 76 opel "kalle"rakett

Ranger emnet


MartinOlavRotmo

Anbefalte innlegg

som dere ser har jeg gjort om noen småting,

har fixet en del rust, bland annet fronplata, reparert noen småbulker, hivd på et sett hvite allycat rallye 6.5x13 felger,

laga meg eget lyktepatent (plukket ut inmat, lakka alt sort, satt i alfa romeo nærlysprosjektorer å montert xenon, bosh rallye 1000,etringer med 55w xenon, sorte striper med flake, sort frontplate,hjemmelaga "effektfilter" for å få litt flåklypalyd)

 

har o en liten søt kompressor fra en polo g40 som skal monteres så fort jeg får funnet ut hvordan jeg skal fixe festebrakett(og har funnen meg en trykkgasser)

dsc00509ms2.th.jpg"]dsc00509ms2.th.jpg[/url]

dsc00512ix5.th.jpg"]dsc00512ix5.th.jpg[/url]

dsc00511fr3.th.jpg"]dsc00511fr3.th.jpg[/url]

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen er kompressor på den ja, er 12s

har sett dem kjørt 1.5bar på en sånn en på acr, holdt nesten hele helgen før det ble tikking

og den ble kjørt hardt

planen med min er å lade 0.3-0.6 eller noe i den retningen, med intercooler og ny eksos.kommer jeg opp på 90 hk er jeg kjempefornøyd. er mest ute etter moment. neste steg blir å gire opp bakakselen så mye det går an, så jeg får opp utveklsingen. er så slitsomt å kjøre i 100 mens motoren hyler i turtalssmerte

hehe

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være trønder vettu;)

det som duger,

hans var vel søskenbarnet til bestefar, så er i slekt ja

 

får se hva det blir med planene, akkurat nå sitter jeg å lurer på om jeg greier å tilpasse et sett golf mk2 originale plst hjulbue breddere på kadetten, tror det hadde sett ok ut+får plass til litt bredere dekk (må kutte rust bak samma f. kan være grei løsning) vet bare ikke om radien er tilnermet lit på hjulbuene, er den tilnermet lik kan det jo tvinges på plass

noen som har prøvd?

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil, morsomme planer ang. kompressor :) Men ville holdt meg unna plastbreddere, og heller fått sveisa i Golf 1 skjermkanter, ser bra ut, pluss du får mer plass.. ;) Mener jeg så glassfiber framskjermer med golfbuer et eller annet sted til en ikke så gærn pris....

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg kan ikke sveise;)

så plast lakkert sort kan bli ok, skal og lakke bilen sort nedenfor den nederste "knekken" så tror det kommer til å passe ganske bra (skal lakke den skikkelig en vakker dag, men det blir etter komplett restaurering)

går for en litt retro look

blir vel og å lakke allycatsa i koks/antrasitt snart

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planen er kompressor på den ja, er 12s

har sett dem kjørt 1.5bar på en sånn en på acr, holdt nesten hele helgen før det ble tikking

og den ble kjørt hardt

planen med min er å lade 0.3-0.6 eller noe i den retningen, med intercooler og ny eksos.kommer jeg opp på 90 hk er jeg kjempefornøyd. er mest ute etter moment. neste steg blir å gire opp bakakselen så mye det går an, så jeg får opp utveklsingen. er så slitsomt å kjøre i 100 mens motoren hyler i turtalssmerte

hehe

 

Hehe det blir artig! 90hk vil vel sparke fra det ja på ein så lett bil. Foresten vet nokon hvor tung dei er? Sorry at eg "sjena" ut litt der.

Er nok ikkje så lurt å lade så mykje for å få ein holdbar motor, nei.

Stå på og hold oss oppdatert:)

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker, men regner med det er toppakningen som dør først, toppen er jo i støpehjern så den er rimelig solid,

gidder ikke bruke for mye penger på det, skal lade moderat trykk på den og se hvor lenge det holder, havarer den så er det jo bare 50 kr for en 1.2s motor, folk hiver dem jo etter deg, får nesten betalt for å hente de opp

hehe

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker, men regner med det er toppakningen som dør først, toppen er jo i støpehjern så den er rimelig solid,

gidder ikke bruke for mye penger på det, skal lade moderat trykk på den og se hvor lenge det holder, havarer den så er det jo bare 50 kr for en 1.2s motor, folk hiver dem jo etter deg, får nesten betalt for å hente de opp

hehe

 

Kjører kadett b 1200 turbo, lader 1,7 på årginal motor. Balangsert veiv svingjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører kadett b 1200 turbo, lader 1,7 på årginal motor. Balangsert veiv svingjul.

 

satan. hvordan har du løst "forgasserproblemet"

har du kjørt den sånn lenge?

vet du somm ca hvor mye hk du har?

 

er kadettB motoren den samme?

inspirerende å høre sånt:D:race

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår