stubb Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Tenkte å lage en tråd om prosjektet mitt. Utgangspunktet en 240 92.mod med FD motor. Gikk til innkjøp av en 98 mod FK som hadde gått ca 100000km. Ribba nye motorn helt, skifta: stempelringer, rådelager, veivlager, ALT av pakninger, reg reim med strammer, fordelerlokk og rotor, termostat, vannpumpe, lmm, lambdasonde+++ *Forsterket 740 turbo clutch *Større intercooler *Eiker felger *3" Jt eksosanlegg *Lesjøfors senkesett *Chipp *Kjøpt inn styrenheter *Nye ekspansjonstanker Tenkte å starte med å bruke m47 kassa til noe annet dukker opp. Gamle motor Nye motoren Montering av større cooler En del silikonslanger fra Japan Motor på vei inn Motor og diverse på plass Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Dette så bra ut, veldig strøken bil og motor, Her skal jeg følge mere med:) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Dette så bra ut, veldig strøken bil og motor, Her skal jeg følge mere med:) Takker for hyggelig tilbakemelding. Ute og kjørte den en tur istad, når man slepper gassen så stopper den, noen som har no forslag? Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Flott bil det der.. Mye ga du for motoren..? Ang problemet ditt, har du åpen dump? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet September 2, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Flott bil det der.. Mye ga du for motoren..? Ang problemet ditt, har du åpen dump? Ga 6000 for motoren med turbo, dynamo, starter og diverse annet. Har ikke dump nei, bare åpent filter. Hadde samme problemer tidligere med en 740 men der hadde jeg dump. Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Takker for hyggelig tilbakemelding. Ute og kjørte den en tur istad, når man slepper gassen så stopper den, noen som har no forslag? Sjekk at bensinhjernen får signal fra speedometer. Lambdalampa lyser ikke hvis dette er feilen, men man får feilkode 3-1-1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Jeg har ikke speedometer, men den går som ei klokke alikevell :) så jeg skjønner egentlig ikke hva man trenger det etter!? hehe.. Har man en dump med bare 1 stempel og mater ut 2. gir og tråkker inn cluchen så kan motoren stoppe fordi den drar inn alt for mye falskluft før den rekker å lukke stempelet, men uten dump aner jeg ikke :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Signalet fra speedometer brukes av hjernen til å styre tomgang. Uten signalet vet jo ikke bensinhjernen om man bremser på gira, eller om den skal holde tomgang når turtallet nærmer seg det området. Mangler speedo på min bil også, og der faller turtallet lovlig langt ned (stopper en sjelden gang) når man tramper clutch (spesielt etter motorbrems). Smeller også litt i eksosen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 Signalet fra speedometer brukes av hjernen til å styre tomgang. Uten signalet vet jo ikke bensinhjernen om man bremser på gira, eller om den skal holde tomgang når turtallet nærmer seg det området. Mangler speedo på min bil også, og der faller turtallet lovlig langt ned (stopper en sjelden gang) når man tramper clutch (spesielt etter motorbrems). Smeller også litt i eksosen. Thank you!:) hehe.. Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet September 2, 2008 Rapporter Share Skrevet September 2, 2008 sjekk tomgangsmotoren din du, ofte trøbbel med de, har du lagd uttak til den på de nye røra dine f.eks? Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 sjekk tomgangsmotoren din du, ofte trøbbel med de, har du lagd uttak til den på de nye røra dine f.eks? Har rensa den, også prøvd og bytte til en annen. Har lagd uttak på det nye røret ja.. Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Signalet fra speedometer brukes av hjernen til å styre tomgang. Uten signalet vet jo ikke bensinhjernen om man bremser på gira, eller om den skal holde tomgang når turtallet nærmer seg det området. Mangler speedo på min bil også, og der faller turtallet lovlig langt ned (stopper en sjelden gang) når man tramper clutch (spesielt etter motorbrems). Smeller også litt i eksosen. skal få lest ut feilkoder idag :) Prøve å få lagt ut no mere bilder i dag også. Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stubb Skrevet September 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Har feilkode 1-2-3 Siter * Subaru Impreza WRX STI -Volvo 240 Turbo prosjekt -Ford Fiesta Sport 01 -Volvo 850 R -Volvo 740 Gl, Volvo 740 "R",-Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 Og det vil si? (Er ikke så smart når det gjelder feilkoder:P) Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet September 3, 2008 Rapporter Share Skrevet September 3, 2008 1-2-3* Signal missing to/from coolant temp. sensor Wiring fault to or in ECT sensor Difficult to start engine when cold http://www.swedishbricks.net/700900FAQ/Engine-Codes1.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg