Gå til innhold

Dele gearkasse!

Ranger emnet


Street Racer

Anbefalte innlegg

Har fått ut kassa av en 1.9td. 93 mod. Og har problemer med og åpne kassa.

Har tatt av stikkakslingene og alle boltene rundt kassa, men kassa vil ikke deles i to. dette er altså på mitten av kassa, tvers over diffen, og ikke det lille koveret i enden på kassa.

 

Jeg får ei glippe på ca 1mm mellom flensene før det er bråstopp. De går ikke lengre ifra hverandre, det er ikke pakkninga som henger, men noe metallisk som stopper i noe.

Er det noe annet jeg må gjøre? hva stopper det i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA så lett er det nok ikke du. Du må av med lille dekslet på siden som det er vw merke på. Under der ligger 5 gir og revers. Du må skru løs boltene på disse og dra av disse dreva med avdrager. Men vær forsiktig så det ikke løsner biter av dreva. Det er fort gjort at det flyr av en liten bit. Når dette er gjort må du løsene overførings fra girlinkene og til gaffla. Det er den svarte plast saken som gir overføringen er festa i og som går ned i kassa. Må jokke litt den og girene (gafflene for å få dratt den ut. Og den er festa med torqs skrure på utsiden i bunn av kassa. Så må du også ta alle opplagrings pinne til gafflene. De er små "deksler" festa med torqs skruer. Da kan du dra av huset på kassa. Håper du forsto dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei takk for svar, men tror ikke jeg har samme kassa som du prater om.

Jeg har ikke noe plast deksel i enden av kassa, men et lite deksel av samme matriale som hele kassa. Det er noe grønnmaling på det og et VW merke. Under dette er det ikke noe reversj, bare to tannjul som ser ut for og være siste utveksling, og noen overføringer til gearet..

stikkakslingene var festet med låseringer under noen små plast deksler i ekslingene.

 

er det noe annerledes på denne kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår