Gå til innhold

Jobb/lønn og erfaringer!

Ranger emnet


comadore

Anbefalte innlegg

Som 17åring/snart 18! Så åpner det seg store jobb muligheter.

 

Går nå i VG2!!

 

Så derfor lurer jeg på om noen der ute har jobber og erfaringer som kan være lurt å sjekke/holde seg unna. Trenger penger for shining av bil osv. Da holder det ikke bare jobbe hjemme hos mor&far og besteforeldre!

 

mvh comadore

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang jobb blir vanskelig. Da jeg har valgt økonomi fag!(angrer muligens litt på skole og fag sånn i ettertid, men men:P)

 

Jeg kan muligens skaffe meg jobb i en sportsbutikk. Eneste som bekymrer er kasse arbeid. Hehe.

 

Noen som har spesielle erfaringer ang kasse arbeid?lønn/hva du skal osv?:)

 

Eller har noen andre noen "lette" deltidsjobber osv?

 

mvh comadore

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er morgenfugl kan du jo vurdere å gå med aviser. Her i området er det vel snakk om rundt 10K (utbetalt) i mnd for å jobbe fra 03:30 til 06:30 fem dager i uka. Blir endel bilpleie av det :D

 

EDIT: understreker aviser, ikke reklame. Å gå med reklame er visstnok skikkelig sugent betalt, selv for en tenåring... Bare søk på f.eks. NorPost her eller på Diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja.. Gikk med avisen i helgene før. Solgte da.. Lite folk som kjøper og fikk sånn 2,50kr pr avis jeg solgte:S var latterlig! Hvs jeg var heldig fikk jeg 150kr på søndagen fordelt på 2-3timer:S

 

Nnnnja.. Kanskje å gå med avisen er lurt. Gode penger, men er nok ikke ledig i mitt område.

 

Så leter i hovedsak etter en kveldsjobb/ettermiddags jobb osv:)

 

Først og fremst bør jeg vel begynne gjøre mer jobbe da(A) tjene litt penger på det!:)

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør det enkelt å greit, bli lærling hos en håndtverksbedrift.

Et eksempel i bedriften jeg jobber i:

 

0 relativ skolegang = 4 år i lære som hjelpearbeider med rundt 130-140,- timen (avhengig av firma og yrke) etter 4 år i lære som hjelpearbeider kan du gå opp til svenneprøve, å klarer du den får du fagarbeider lønn, som i min bedrift er 194,- timen.

Jeg jobber som rørlegger hos Telerør A/S.

Jeg jobber 37,5t i uka utenom overtid og da kan du jo selv regne ut hvor mye i mnd du har.

 

 

Da sikrer du deg en bra utdanning med sikre jobbmuligheter og grei lønn, muligheter for videre utdanning som Mesterbrev og diverse kurs som sveisesertifikat.

 

Mitt valg hadde egentlig vært veldig enkelt, søk om lærlingplass hos noen bedrifter, får du ja fra en bedrift så slutt på skolen å begynn i bedrift. Min mening om Allmenn er at du blir en evig student eller du blir sittende i kassa på rema 1000 til evig tid.

 

Xplot

MB 200TE 90'

x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening om Allmenn er at du blir en evig student eller du blir sittende i kassa på rema 1000 til evig tid.

 

Xplot

 

 

Njå njå ikke få gutten til å bruke hammer når han kan bruke huet:)

 

mitt forslag:

Finn deg en jobb som du ikke liker, derav blir det små muligheter at du dropper ut av skolen.

Gjør ferdig utdanninga di du vil ikke angre:) keep going !

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi om deltids jobb ved siden av skolen asså.. Så ingen grunn for å droppe ut av skolen:)

 

jeg selv satt i kassen på rimi:)

Ikke noe artig i grunn men ble ferdig me det greiene der finally.

 

Prøvd deg på skeidar, eller andre slike jobber. Tenk deg godt om før du velger dagligvare pga de har åpent så jævlig sent i siste åra.

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår