comadore Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Som 17åring/snart 18! Så åpner det seg store jobb muligheter. Går nå i VG2!! Så derfor lurer jeg på om noen der ute har jobber og erfaringer som kan være lurt å sjekke/holde seg unna. Trenger penger for shining av bil osv. Da holder det ikke bare jobbe hjemme hos mor&far og besteforeldre! mvh comadore Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
88modell Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Hva slags VG2 går du? Siter Omega A 90 Ascona B 78 - prosjekt Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet August 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Går på allmenn/studiespesialisering. Så er nok ikke lærling eller lignende! Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Sikreste kortet er vel bensinstasjon eller butikk av et eller annet slag... Evt som hjelpegutt på lager eller verksted... Tar du truckførerbevis kan du tjene bra på en kveldsjobb på et lager. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Har du siktet deg inn på hva du ønsker å gjøre når du er ferdig med skolen? I så fall kan du jo prøve å få deg en jobb innen noe liknende, da får du både litt inntekt og erfaring på samme tid. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet August 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Ang jobb blir vanskelig. Da jeg har valgt økonomi fag!(angrer muligens litt på skole og fag sånn i ettertid, men men:P) Jeg kan muligens skaffe meg jobb i en sportsbutikk. Eneste som bekymrer er kasse arbeid. Hehe. Noen som har spesielle erfaringer ang kasse arbeid?lønn/hva du skal osv?:) Eller har noen andre noen "lette" deltidsjobber osv? mvh comadore Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ePiFaNT Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Om du er morgenfugl kan du jo vurdere å gå med aviser. Her i området er det vel snakk om rundt 10K (utbetalt) i mnd for å jobbe fra 03:30 til 06:30 fem dager i uka. Blir endel bilpleie av det :D EDIT: understreker aviser, ikke reklame. Å gå med reklame er visstnok skikkelig sugent betalt, selv for en tenåring... Bare søk på f.eks. NorPost her eller på Diskusjon.no. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet August 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 hehe ja.. Gikk med avisen i helgene før. Solgte da.. Lite folk som kjøper og fikk sånn 2,50kr pr avis jeg solgte:S var latterlig! Hvs jeg var heldig fikk jeg 150kr på søndagen fordelt på 2-3timer:S Nnnnja.. Kanskje å gå med avisen er lurt. Gode penger, men er nok ikke ledig i mitt område. Så leter i hovedsak etter en kveldsjobb/ettermiddags jobb osv:) Først og fremst bør jeg vel begynne gjøre mer jobbe da(A) tjene litt penger på det!:) Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 badevakt kjøp og selg et produkt, dollarkursen er fin nå. gigolo? ;) Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xplot Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 gjør det enkelt å greit, bli lærling hos en håndtverksbedrift. Et eksempel i bedriften jeg jobber i: 0 relativ skolegang = 4 år i lære som hjelpearbeider med rundt 130-140,- timen (avhengig av firma og yrke) etter 4 år i lære som hjelpearbeider kan du gå opp til svenneprøve, å klarer du den får du fagarbeider lønn, som i min bedrift er 194,- timen. Jeg jobber som rørlegger hos Telerør A/S. Jeg jobber 37,5t i uka utenom overtid og da kan du jo selv regne ut hvor mye i mnd du har. Da sikrer du deg en bra utdanning med sikre jobbmuligheter og grei lønn, muligheter for videre utdanning som Mesterbrev og diverse kurs som sveisesertifikat. Mitt valg hadde egentlig vært veldig enkelt, søk om lærlingplass hos noen bedrifter, får du ja fra en bedrift så slutt på skolen å begynn i bedrift. Min mening om Allmenn er at du blir en evig student eller du blir sittende i kassa på rema 1000 til evig tid. Xplot Siter MB 200TE 90' x Daihatsu Charade 1.3 dx x BMW E34 520iA 24v x Opel Astra 1.7TDI x BMW E46 316i Facelift x BMW E34 520i 12v x Opel Kadett 1.6I Dream Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet August 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Xplot: Høres ganske fristende ut, men vil ihvertfall fullføre gymnaset når jeg har kommet så "langt" allerede:) Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Min mening om Allmenn er at du blir en evig student eller du blir sittende i kassa på rema 1000 til evig tid. Xplot Njå njå ikke få gutten til å bruke hammer når han kan bruke huet:) mitt forslag: Finn deg en jobb som du ikke liker, derav blir det små muligheter at du dropper ut av skolen. Gjør ferdig utdanninga di du vil ikke angre:) keep going ! Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet August 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Nå snakker vi om deltids jobb ved siden av skolen asså.. Så ingen grunn for å droppe ut av skolen:) Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet August 31, 2008 Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Nå snakker vi om deltids jobb ved siden av skolen asså.. Så ingen grunn for å droppe ut av skolen:) jeg selv satt i kassen på rimi:) Ikke noe artig i grunn men ble ferdig me det greiene der finally. Prøvd deg på skeidar, eller andre slike jobber. Tenk deg godt om før du velger dagligvare pga de har åpent så jævlig sent i siste åra. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet August 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2008 Kunne vel egentlig mest tenkt meg en jobb hvor man er litt fysisk/lagerjobb/bærejobb osv! Jeg er ikke verdens smarteste osv! Så hoderegning er ikke på sin plass :P hehe! Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg