libach Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Skulle skifte bremseklosser på min 96 passat. Problemet er at når jeg har satt inn de nye klossene får jeg ikke lukka igjen kalipteren. Liksom som om det er så mye trangere med de nye klossene, noe de skal være da disse ikke er slitt, men skjønner ikke hvordan jeg skal frigjøre plass? Det er Girling kaliptere og det var jo ikke noe problem å få de gamle både ut og inn igjen. Har sjekka manualen der det står at tykkelsen på bremseklossene til ventilerte skiver skal være 11 mm, dette stemmer jo med klossene jeg har kjøpt. Noen som har peil på hvordan gjøre dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksenpassat Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Slip ned der klossene glir...det er som regel blitt for mye slagg/rust/møkk der...HA på kobberfett og klossene glir rett inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Har du trykt/skrudd stempelet i caliperen tilbake? er det framme eller bak? framme ska de trykkes inn, bak skal de skrues. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet August 30, 2008 Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Bruk ei tvinge og ei vannpumpetang og sett press på stempelet og skru samtidig... Da går det fint skal du se! Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
libach Skrevet August 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2008 Takk for svar. Skjønner hva som skal til nå. Selv om dette antagelig er veldig enkelt så var det, om mulig, enda enklere på den forrige bilen min ('81 mazda 323) :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg