mabbutt Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Hva er best? Jeg har 15 km til jobb, og trenger en løsning som egner seg best i forhold til denne strekningen. Bilen min har en "Power Heater" originalt, men denne kan jo ikke skrus på før jeg har startet bilen. Greia her er jo å la bilen slippe kaldstart hver dag i de to\tre månedene vi har en kald vinter her i Norge. Tar Corollaen på de verste snødagene, men hovedsakelig vil jeg kjøre Lexusen i vinter. Har skjønt at Webasto benytter seg av batteriet i bilen og sånn sett er mer fleksibel enn DEFA, som trenger strømuttak. Det positive med DEFA er at den lader batteriet i tillegg, noe som gjør at batteriet holder lenger, og at det aldri tømmes. Med Webasto er jo risikoen at batteriet er flatt når jeg f.eks. skal hjem fra jobb. Kjør debatt! Trenger noen gode argumenter her. Har lett fælt på nett, men finner ikke mye med hold i :) Prisforskjellen er ikke viktig her - kun argumenter om hva som vil fungere best. Mvh, Geir Siter - '11 Lexus CT 200h- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]- '84 Toyota Corolla [Kondemnert] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Har ingen erfaringer med DEFA sin, men vet at hvertfall at Webasto sin er bra. Sånn generelle argumenter på hvorfor den er bra har jeg ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Webasto funker som f. Etter en halvtimes drift hadde jeg 70¤ på kjølevannet og 20¤ i coupen når det var 20 blå ute. MEN, skal du kjøre en Webasto i en halvtime før du drar på jobb, og like lenge før du drar hjem igjen ,er 15km for lite til å holde batteriet ved like,er det kaldt har du sannsynligvis startvansker allerede før første uka er omme. Etter min mening er også følgende et MUST når det gjelder montering av Webasto. Sett inn en 50¤ termobryter på slangen som leder vannet tilbake til motoren fra varmeapparatet, bruk denne til å bryte strømmen til varmeapparatvifta inntil motoren har nådd 50¤. Da sløser du nemlig ikke bort strøm til å drive vifta før den kan gjøre nytte for seg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OutCold Skrevet August 28, 2008 Rapporter Share Skrevet August 28, 2008 Glad jeg slipper å tenke på ting som motorvarmer, bilen min starter lettest når det er minus.... Siter - RX7 FC3S EUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.