Gå til innhold

Webasto eller DEFA Warmup??

Ranger emnet

mabbutt

Anbefalte innlegg

Hva er best?

Jeg har 15 km til jobb, og trenger en løsning som egner seg best i forhold til denne strekningen. Bilen min har en "Power Heater" originalt, men denne kan jo ikke skrus på før jeg har startet bilen. Greia her er jo å la bilen slippe kaldstart hver dag i de to\tre månedene vi har en kald vinter her i Norge. Tar Corollaen på de verste snødagene, men hovedsakelig vil jeg kjøre Lexusen i vinter.

Har skjønt at Webasto benytter seg av batteriet i bilen og sånn sett er mer fleksibel enn DEFA, som trenger strømuttak. Det positive med DEFA er at den lader batteriet i tillegg, noe som gjør at batteriet holder lenger, og at det aldri tømmes. Med Webasto er jo risikoen at batteriet er flatt når jeg f.eks. skal hjem fra jobb.

Kjør debatt! Trenger noen gode argumenter her. Har lett fælt på nett, men finner ikke mye med hold i :)

Prisforskjellen er ikke viktig her - kun argumenter om hva som vil fungere best.

Mvh,

Geir

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto funker som f.

Etter en halvtimes drift hadde jeg 70¤ på kjølevannet og 20¤ i coupen når det var 20 blå ute.

MEN, skal du kjøre en Webasto i en halvtime før du drar på jobb, og like lenge før du drar hjem igjen ,er 15km for lite til å holde batteriet ved like,er det kaldt har du sannsynligvis startvansker allerede før første uka er omme.

Etter min mening er også følgende et MUST når det gjelder montering av Webasto.

Sett inn en 50¤ termobryter på slangen som leder vannet tilbake til motoren fra varmeapparatet, bruk denne til å bryte strømmen til varmeapparatvifta inntil motoren har nådd 50¤.

Da sløser du nemlig ikke bort strøm til å drive vifta før den kan gjøre nytte for seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider