240ft Skrevet August 25, 2008 Rapporter Share Skrevet August 25, 2008 Har fjernet EGR`n på FT`n min. Nå lyser motorlampa... Får opp feilkode; Fault Codes: 4-1-3*EGR Fault Condition: EGR temperature sensor signal faulty or absent. Causes of Fault: Faulty EGR temp sensor or wiring. Symptoms: No fault symptoms evident. Motoren går ikke i nødprogram, men lampa lyser siden signalet savnes. Sletter feilkoden i feilminnet (pinne 6) som går på tenningen. Men lampa tennes selvsagt igjen... Er det noen måter man kan løse dette på? - uten å ta ut pæra i dashen... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Hmm, snodig. Jeg fjærna EGR på min FK, men jeg fikk ingen feilkode. Beklager at for at jeg ikke hadde noen svar til deg. Men synes det var rart :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet August 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Muligens det kan gå om man bytter hjerner...? Kjører nå med 954-boks og gullboks! Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Jeg har samme problemet, da tidligere eier har fjernet egr-systemet. Kjører med 977 bensinhjerne og 207 tenningshjerne, uten at jeg helt ser hvorfor forskjellige hjerner skulle hjelpe på problemet (som da er at tempsensoren som forteller hjernen om det er sirkulasjon i egr-systemet er borte). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Jeg har samme problemet, da tidligere eier har fjernet egr-systemet. Kjører med 977 bensinhjerne og 207 tenningshjerne, uten at jeg helt ser hvorfor forskjellige hjerner skulle hjelpe på problemet (som da er at tempsensoren som forteller hjernen om det er sirkulasjon i egr-systemet er borte). Tenker siden biler ble levert med og uten EGR har det kanskje vært en ide å byttet til ECU/EZK-hjerner uten EGR. Er vel tenningshjernen som skal ha EGR-signalet om jeg ikke tar feil? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 du kan lese i pin-oversikt for hjernen på hvilken pinne EGR er tilkoblet der står det også aksepterte verdier. viss denne er ex mellom 100 og 1kΩ så kjøper du en 500Ω motstand og lodder inn. dersom den skal ha en viss spenning stjeler du strøm fra bensinpumpe, via en rett dimensjonert motstand slik at du får rette spenningen inn på hjernen. Jeg ville starta med 250Ω Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Greia er vel at hjernen bruker temp. sensoren til å sjekke om det går eksos i egr-systemet. Og da blir det vel feil å ha en fast motstand der? Mtp. at spenningen/motstanden skal variere ettersom systemet slipper eksos i innsuget eller ei. Mulig jeg er helt på jordet nå da... *edit: jeg vurderer faktisk å få tak i et egr-system og montere igjen. Ser ingen grunn til å fjerne det, ved wot er systemet stengt uansett, så at man taper effekt er et dårlig argument. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet August 27, 2008 Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 er ikke så fintfølende LH 2.4 så at motstanden ikke varierer så mye er ikke sikkert den bryr seg noe med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 du kan lese i pin-oversikt for hjernen på hvilken pinne EGR er tilkoblet der står det også aksepterte verdier. viss denne er ex mellom 100 og 1kΩ så kjøper du en 500Ω motstand og lodder inn. dersom den skal ha en viss spenning stjeler du strøm fra bensinpumpe, via en rett dimensjonert motstand slik at du får rette spenningen inn på hjernen. Jeg ville starta med 250Ω Hvor finner du en slik pin-oversikt hvor verdiene står? Etter hva jeg kan skjønne så skal det gå ett signal fra EGR temp.sensoren og til pinne nr:22 på tenningshjernen. Kanskje det kan være en mulighet å prøve å koble seg inn her? Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet August 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2008 Byttet til ...148 tenningshjerne og problemet ble løst! Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.