Gå til innhold

Senke 60/40, hva må byttes?

Ranger emnet


phax.

Anbefalte innlegg

Da har jeg lest og lest, å ser at "alle" anbefaler å bytte til R32 stag. Men har også funnet dette kittet hos TMtuning: Heavy Duty adjustable suspension drop links.

 

The perfect solution for any owner of a Volkswagen Golf/Bora 4/New Beetle or Audi A3. These adjustable links allow you to drop your car beyond 40mm.

Normally if you want to drop your Mk4 Volkswagen beyond 40mm the sway bar rubs on the drive shaft. To counteract this problem you can either purchase expensive (unnecessary) aftermarket sway bars or you can simply install these drop links.

 

These links give you the ultimate adjustability to counteract the negative effect on lowering MK4 Volkswagens. They feature bullet-proof galvanized steel body, oversized threads, locking-nuts, grade 8 bolts, washers, polyurethane bushings, steel axle inserts and it comes with a bottle of Locktight.

 

Ifølge produktteksten så er dette alt man trenger for å kunne senke mer enn 40mm. Høres jo flott ut det, er jo langt billigere enn å bytte stag hvertfall. Noen som kan bekrefte at dette funker?

 

Er jo isåfall rart at alle bytter til R32 stag hvis dette kittet gjør samme nytten til 1/3 av prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/3 av prisen?:P

jeg betalte da 1050,- for mitt R32 stag, og ville uansett ha satset på det staget. Det er litt vanskelig å montere, men det går greit om det gjøres riktig.

Har hørt mye rart om slike lenkearmer, noen sier de funker andre sier det motsatte. Har ikke prøvd disse selv så veit ikke heilt =)

 

forresten, om du skal senke 55 eller 60 så kan det gå klart så ikke kjøp noe før du har fått senkesettet i hus og montert/prøvekjørt det. Om det klunker og hytt og pine bør du oppgradere til et stag, eller disse lenkearmene. Burny trengte ikke noe stag da han senket så vidt jeg forstod, mens jeg trengte så det kommer an på bilen også ser det ut som ;)

 

PS: En annen ting om dette r32 staget og de lenkearmene.. Om du bestemmer deg for R32 staget er du jo helt sikret et godt resultat, men om du velger lenkearmer er du litt mer på ustø grunn vil jeg påstå da :P (om ikke andre med positive erfaringer viser sin snute i denne tråden:P)

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1050,-? Det var billig. Lest priser fra 1500-2000,- jeg. Men er det så billig så er det jo ingenting og tenke på nei! :)

 

Tror nok det blir R32 stag uansett, gidder ikke gamble på de lenkearmene.

 

Er det billigere for slikt stag i sverige forresten? Må jo over grensa for å hente senkesettet uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har justerbart som er justert ned ca 80mm rundt om,, subber på store humper og ved litt over halvt rattutslag og humping.. har vel 3-5 mm klaring fra drivaksel til stabstag. har justerbare stag men hjelper ikke mye. men litt. ser det ble skrevet 1000lappen for r32 stag. hvor kan dette skaffes? på møller skal de ha 2500 for hele greia. har funnet på nettet til 1500 mn da kommer frakt og moms i tillegg da så havner på nesten det samme. hvor kjøpte du, snOmann, staget ditt? hva bytta du av andre ting enn bare staget? ser mange skriver at du må bytte fester og masse annet og havner da på 2500kr ink mva..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

subbing kommer an på hvor mye du senker.. har justerbart senkesett og har senka ca 80mm og jeg subber framm på humper og slikt.. har 3-5mm klaring mellom drivaksel og staget.. mn suber som sagt på store humper i fart og ved rattutslag i skråninger.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har justerbare lenkarmer på staget mn subber litt likevell. senker du 60 mm å det ikke siger sammen masse så skal du i teorien berge ganske bra med kun lenkarmer med justering.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår