castman Skrevet August 20, 2008 Rapporter Share Skrevet August 20, 2008 Hva er egentlig forskjellen på SDI og TDI utenom at tdi`en blir levert med 35hk mer og litt midre motorvolum? samme girkasse, drivverk etc, på disse? hva står egentlig S`en for? mulig å chippe SDI`en opp til 105hp uten å ta skade? Og tilslutt hva bruker 1,9tdi`en på snill langkjøring? tenkte å bruke denne som pendlebil/arbeids bil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Socapex Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Hei, du! Kjører en 1,9TDi med DSG-kasse (06 mod.) og kjører mye langt med den. Snill langkjøring i 90/100/110-området, så ligger du helt nede på 0.52 om du lar gearkassa jobbe selv uten å tuggle for mye. **edit** Hva gjelder SDi vs TDi, vet jeg ikke noe mer enn at TDi'en har en turbo, noe jeg tror SDi'en ikke har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 TDI har turbo, SDI har ikke turbo. Da jeg jobbet i fiskeriet hadde vi Lindè gaffeltruck med VW SDI motor btw.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christopper Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Hva er egentlig forskjellen på SDI og TDI utenom at tdi`en blir levert med 35hk mer og litt midre motorvolum? samme girkasse, drivverk etc, på disse? hva står egentlig S`en for? mulig å chippe SDI`en opp til 105hp uten å ta skade? Og tilslutt hva bruker 1,9tdi`en på snill langkjøring? tenkte å bruke denne som pendlebil/arbeids bil.. Heisann ! Kjører selv 2002 Caddy TDI 95hk Chippet til 125hk.Det er stor forskjel på en sdi og en tdi i effekt. tdi står for turbo diesel innsprutning mens sdi står for suge diesel innsprutning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 okei..så tdi har 1.9 liter på 105 hk og sdi er 2.0 suge disel..hva om man tar turbo fra 1.9 å setter på 2.0? må da bli bra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Mars 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2009 Uten at jeg har noe peil på hvordan motorene er i forskjell til hverandre, vil jeg tro det blir det samme som en standard 2.0 TDI. Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg